Întrebări și răspunsuri site-uri web 2021Categorie: GeneralCum cuantific un serviciu de marketing pentr un site web?
Ioana postat acum 4 luni

Buna,
Am si eu o intrebare: daca aleg sa colaborez cu un specialist in marketing online cu misiunea clara de a aduce clienti platitori pe site-ul pe care-l administrez, cum cuantific daca si-a indeplinit misiunea?

15 Răspunsuri
Fabian a răspuns acum 4 luni

Prin realizarea unei strategii care conține rezultate palpabile in perioada desfășurării campaniilor, cu diferite rezultate dorite. Asta înseamnă ca rezultatele nu sunt garantate dacă bugetul nu este realist fata de obiectivul campaniei. Asta trebuia sa vă spună specialistul in discuția dumneavoastră, cap coada care este procesul.

Hertz88 a răspuns acum 4 luni

Rezultatele din rapoartele reclamelor din business manager, google ads șamd

MrakL a răspuns acum 4 luni

Un marketer “adevarat” ar include asta in strategie. Stabilirea unor KPI(key point indicators) care sa fie urmariti si actualizati pe parcursul unei colaborari.

Ioana a răspuns acum 4 luni

Multumesc mult! Din ce am inteles eu, repet: din ce am inteles eu ca nu ma pricep, nu-mi poate nimeni garanta ceva de genul: „da, platesti 1000 euro, dar eu iti aduc clienti de scoti 3000”, asa-i?

Catalin a răspuns acum 4 luni

Ioana, nu. Din păcate poți avea cea mai buna strategie, specialistul poate lucra pe branci…Dar vine FB cu un război cu Apple. Vine Google cu un update nou…este posibil uneori sa vezi o scădere în tot, pana își da seama ce se întâmplă. Asta nu înseamnă ca nu a muncit, ca nu si-a dat interesul sau nu a folosit toate resursele, know how -ul si timpul lui.

Ioana a răspuns acum 4 luni

Cătălin multumesc pentru raspuns, vreau sa fac o precizare: eu nu am vrut sa para ca spun ca n-a muncit, doar doream sa stiu cum imi pot da seama daca renteaza o astfel de investitie.

Catalin a răspuns acum 4 luni

Ioana, da am înțeles. Nu am crezut ca ai spus ca nu a muncit. Ci doar ca foarte rar vei găsi o agenție sau freelanceri care sa ofere garanții, deoarece sunt foarte mulți factori externi care pot influenta o strategie de digital, at any given moment. Iti poți da seama dacă e profesionist și dacă rentează după modul în care te sfătuiește în a hotărî impreuna cu tine nite KPI’s după care se va măsură performanta și după….portofoliu. De notat ca și ei sunt relativi uneori. Eu am clienți ale căror audiente sunt acum în vacante și cheltuie banii pe altceva. Produsele lor se folosesc exclusiv în casa. Ce garanții le pot oferi, în condițiile în care după 2 ani de restricții, oamenii abia așteaptă sa iasă în aer liber? La asta m-am referit. Depinde de foarte mulți factori. Eu nu ma grăbesc sa ofer sau sa marketez garanții. Mi se pare de bun simt.

Ioana a răspuns acum 4 luni

Cătălin multumesc mult. Apreciez raspunsul tau!

EmaG a răspuns acum 4 luni

Buna Ioana, noi garantam indeplinirea indicatorilor si Return of investment.

Mircea a răspuns acum 4 luni

EmaG, Cum garantați voi Return of Investment așa, \\\”in blind\\\”? Poate omul are un site in care cere bani să-și cumpere un Ferrari. Îl puneți să investească 10 000 euro și îi garantați că vor depune vizitatorii cel puțin 10 000 euro ?!?

Stefan a răspuns acum 4 luni

Mircea , E o strategie. Pui in portofoliu doar reusitele. Am patit-o si eu. Mi-a garantat 5 la 1. Cand nu a mers, nu am mai dat de ei. E foarte greu sa faci asta si de obicei e valabil la agentiile mari care au doar un client si mananca produsele lui pe paine. Nu ai cum sa garantezi asa ceva si sa nu stii deapre ce produse e vorba.

Catalin a răspuns acum 4 luni

Si mie imi place. Excelent! Am un site de CFD si schimburi in bitcoin. Cum imi garantati ca nu falimentez saptamanal, de fiecare data cand deschide Elon gura pe Twitter? PM, pls! Thanks!

Stelios a răspuns acum 4 luni

Daca gasiti asa ceva cu garantarea de rezultate, vreau si eu si sunt dispus inclusiv sa platesc pentru o astfel de recomandare :D. Nu gasesti certitudine in business la orice pas pana la urma.
Cum cuantifici: exista un numar de oameni care vin pe site si un numar de oameni care cumpara si niste etape intermediare si se fac niste calcule: cat am dat total, cat a fost costul de achizitie al vizitatorului, cat a cumparat si daca asta acopera tot – nu stiu daca este altceva la masurari de genul…
Cu totii ne dorim sa vina direct oamenii platitori pe site si sa ne maximizam investitia in marketing, ca sa nu fie o cheltuiala.
Insa in acelasi timp, nu toti oamenii care vin pe site vor sa cumpere imediat.
Ce facem cu cei care nu vor sau sunt indecisi?
Avem continut si pentru ei pe site, ca sa le facem un transfer de incredere sau avem doar „cumpara cuie/shaorma/tricouri etc acum! super oferta”.
Agentiile/persoanele care pot garanta rezultate probabil ca s-au specializat pe anumite nise si ca atare vor costa foarte foarte mult (mii, zeci de mii de euro).
Eu personal nu am incredere intr-o firma care imi propune sa imi faca reclame, spre exemplu, ca raspuns la o solicitare pentru implementarea unei strategii de marketing.
Pe de alta parte, dupa 2020 nu cred ca mai sunt prea multe firme de marketing care sa aiba rabdare sa faca strategii de marketing complete pe care sa le si implementeze cand pot sa faca reclame si copywriting cu cateva sute de euro pentru mai multi zeci de clienti lunar.
Ca multi antreprenori vor acum in online si putini isi bat capul sa inteleaga macar abecedarul ca sa stie ce sa ceara si cat timp sa ai la dispozitie sa educi pe cineva care nu vrea?
Ca atare ajungem la faze de genul – vreau banii pe bilet inapoi ca nu mi-a placut meciul sau nu te platesc cand imi faci casa, ca nu ai facut-o verde 🙂
cu cagasiti asa ceva , vreau si eu si sunt dispus inclusiv sa platesc pentru o astfel de recomandare

EmaG a răspuns acum 4 luni

Buna ziua, Stelios, eu va inteleg punctul de vedere. Sa stiti ca noi chiar facem strategie de marketing si pornim de la ea. Altfel, am.fi similari cu restul de lautari digitali care nu isi asuma nimic, doar iau banii de la client.

Stelios a răspuns acum 4 luni

Lautari digitali – m-ai uns la suflet

Scrie un răspuns la această întrebare

3 + 9 =