Optimizare SEO: Ce înseamnă, de ce e scump și cât costă?

Ce înseamnă SEO? What does SEO mean?

Ce înseamnă SEO? Cât costă SEO? De ce este SEO atât de scump?

Cuprins

  1. Cum faci ca site-ul tău să apară pe prima pagină Google?
  2. Cine poate face SEO?
  3. De ce nu oricine poate face SEO?
  4. Cât costă SEO?
  5. De ce este SEO scump?
  6. Există servicii SEO garantate?
  7. Dacă nimeni nu garantează nimic, pentru ce mai este bun SEO?

Există servicii SEO garantate?

Cine poate face SEO?

Acestea sunt o întrebările la care voi răspunde în acest articol.

1. Cum faci ca site-ul tău să apară pe prima pagină Google?

 
Dacă ești proprietarul unui site, probabil ai auzit de SEO (Search Engine Optimization = optimizare site web pentru motoarele de căutare) și cât de important este pentru afacerea ta online.
 
Dacă nu ai auzit, SEO înseamnă optimizarea tuturor paginilor unui site web pentru anumite cuvinte sau seturi de cuvinte, utilizate de oameni în căutările lor pe Google.
 
Să presupunem că ai o firmă care produce mobilă și un site de prezentare. Tu, ca proprietar al afacerii ți-ai dori ca toate căutările oamenilor pe Google după setul de cuvinte ”mobilă la comandă”, să afișeze site-ul tău pe prima poziție. Ar fi grozav pentru afacerea ta.
 
Din păcate la fel ca tine, mai sunt probabil mii de producători de mobilă care doresc același lucru. Și atunci, cum faci să apari măcar pe prima sau a doua pagină în căutările Google?
 
 
Pentru a obține acest lucru, ai practic 2 variante:
1. ”Îl plătești pe Google” să afișeze site-ul tău pe primele poziții de pe prima pagină.
2. Îți optimizezi site-ul din punct de vedere SEO.
 
 

Prima variantă este foarte eficientă și cea mai rapidă.

Din păcate funcționează atât timp cât plătești reclama la Google. După ce nu mai plătești, dispari de pe prima pagină!
 
 

Cât costă această reclamă la Google? 

Depinde de cuvintele alese pentru căutare, de numărul lor, etc.. Pentru unele cuvinte vei plăti mai mult. De ce? pentru că nu ești singurul care își face reclamă pe Google. Dacă vor exista 10 site-uri ce vor să apară în căutări pentru ”mobilă la comandă”, Google va afișa pe prima poziție site-ul care plătește cel mai mult. Practic vei participa la o licitație pentru cuvintele respective. Cel care plătește cel mai mult, va fi afișat pe prima poziție, apoi urmează poziția a doua, a treia ș.a.m.d..
 
 

Cum plătești reclama Google?

Vei plăti un cost per click. Să presupunem că pentru setul de cuvinte ”mobilă la comandă” costul per click este de 0,4€, adică 2 lei. De fiecare dată când cineva va face click pe linkul ce duce către site-ul tău vei plăti 2 lei. Dacă ai foarte multe click-uri, vei ajunge să plătești mulți bani pe reclama Google. Dar vei avea și mulți clienți.
 
 
Varianta a doua presupune să găsești o firmă, freelancer sau ”persoană pricepută” care să facă acele modificări asupra site-ului tău, astfel încât acesta să apară pur și simplu pe primele poziții în căutările Google, pentru cuvintele dorite de tine.
 
 

Este posibil acest lucru? 

Da este posibil și acesta este procesul numit SEO.

2. Cine poate face SEO?

Teoretic, web designerul / firma care ți-a făcut site-ul. Practic nu oricine poate face SEO și nu oricine vrea să facă așa ceva.

3. De ce nu oricine poate face SEO?

Pentru că nu toți web designerii au cunoștințele și experiența necesară. Pentru că este un proces complex, necesită mult timp, resurse și multă muncă.

4. Cât costă SEO?

 
Din păcate SEO este scump. În foarte multe cazuri costul SEO este mai mare decât prețul site-ului pe care vrei să-l optimizezi.
 
Costul SEO depinde de atât de multe variabile încât nu ai cum să stabilești un preț unic. Prețul poate varia de la 500€ pentru site-urile foarte simple cu puține pagini, la zeci de mii de euro pentru site-urile complexe, magazinele online cu multe produse etc.

5. De ce este SEO scump?

 
Din următoarele motive:
 

a. Necesită mult timp pentru a obține rezultate vizibile;

Primele rezultate ale unui proces de optimizare SEO nu vor apare peste noapte. Dacă cineva îți promite rezultate palpabile în câteva zile sau săptămâni, ori nu știe ce înseamnă optimizarea SEO ori va folosi tehnici de tip ”Black Hat SEO” ori încearcă să te înșele.
 
Nu folosiți tehnici de tip ”Black Hat SEO”! Veți obține rezultate bune pentru o perioada scurtă de timp, apoi veți fi penalizați de motoarele de căutare.
 
Pentru un SEO corect făcut, rezultate vizibile vor apare după minim 2 luni de zile, dar în majoritatea cazurilor procesul va dura mai mult: 4, 6, 12 luni.
 

b. Proces complex. Necesită experiență și o înțelegere bună a domeniului de activitate a site-ului. 

Compania care îți va optimiza site-ul, va avea nevoie de timp pentru a înțelege cum funcționează afacerea ta, serviciile, produsele, obiectivele și tipologia potențialilor vizitatori. Domeniile nu se abordează la fel.  Există particularități care trebuie cunoscute, studiate și înțelese corect.
 
 
Partea de înțelegere a domeniului de activitate a site-ului este extrem de importantă.
 
 
În SEO, există profesioniști foarte buni pe partea de optimizare tehnică a site-urilor. Dar acest lucru nu este suficient!
Dacă ai un site de imobiliare, vei avea nevoie de o companie cu suficientă experiență în domeniul imobiliar pentru a putea înțelege cât mai bine particularitățile domeniului și mai ales profilul vizitatorilor. Dacă activezi în domeniul serviciilor financiare, alege să lucrezi cu oameni care știu măcar principiile de bază din domeniul economie, finanțe, bănci, contabilitate etc..
 
 
Verificați cu atenție experiența companiei care face optimizarea, în domeniul vostru de activitate.
 

c. Competiția pentru primele locuri în căutările Google este mare.

Dacă ai decis să-ți optimizezi site-ul pentru anumite cuvinte cheie, nu uita că nu vei fi singurul care va face acest lucru!
Practic vei intra într-o competiție cu alte site-uri din domeniul tău de activitate. Uneori site-ul tău va ocupa poziții foarte bune, alteori mai puțin bune. Important este să faci parte din plutonul din fruntea competiției.

6. Există servicii SEO garantate?

Da, există destule companii care vă garantează anumite rezultate obținute din optimizarea SEO! Unii vă garantează atât pozițiile cât și perioada în care site-ul va ajunge pe pozițiile respective. Din punct de vedere teoretic, este normal să vă garanteze un serviciu pentru care plătiți o sumă considerabilă de bani.
 
Sincer, eu nu aș avea curajul de a lucra cu astfel de companii. Este ca și cum un brokerul meu de la bursă mi-ar garanta un anume câștig într-o anumită perioadă de timp. Este ca și cum o agenție de turism mi-ar garanta 100% vreme bună pe perioada vacanței. Sau este așa cum politicienii noștri promit marea cu sarea înainte de alegeri.
 
 
Evitați companiile care oferă servicii SEO garantate. Nu poți garanta ceva ce nu poți controla în totalitate!
 
 
Google care specifică foarte clar pe pagina lor ”Do you need an SEO?” următoarele:
 
”No one can guarantee a #1 ranking on Google.
Beware of SEOs that claim to guarantee rankings, allege a „special relationship” with Google, or advertise a „priority submit” to Google. There is no priority submit for Google.
Your prospective SEO should be able to give you realistic estimates of improvement, and an estimate of the work involved. If they guarantee you that their changes will give you first place in search results, find someone else.”
 
 
Nimeni nu poate garanta clasarea site-ului tău pe primele locuri în căutările Google. Singurul care o poate face este Google. Poți obține acest lucru plătind pentru reclamelor tale la Google.

7. Dacă nimeni nu garantează nimic, pentru ce mai este bun SEO?

Poate ți-ai dat seama deja că SEO este de fapt un fel de ”Promovare”. Fără SEO sau promovare, site-ul tău practic nu există. Dacă nu ai un site cu un conținut unic, foarte interesant ce conține informații foarte căutate de public, atunci vei avea nevoie de SEO sau de promovare. Sau de amândouă.
Altfel, site-ul tău va rămâne la nivel de  amatori, cu 10 – 20 – 30 – 50 de vizitatori pe zi. Cu un astfel de trafic nu poți face practic mare lucru. Dacă este vorba de un magazin online comenzile vor fi puține, dacă este vorba de un blog nu prea poți face bani din publicitatea făcută pe site-ul tău.
 
 
O optimizare SEO corectă site-ului, nu îți garantează primele poziții în căutările Google, dar îți va garanta o creștere semnificativă a numărul de vizitatori. Iar creșterea poate fi chiar impresionată.
 
 

Găsești detalii despre serviciile de optimizare SEO aici

16 comentarii la “Optimizare SEO: Ce înseamnă, de ce e scump și cât costă?

  1. Catalin a scris:

    Dupa aproape 10 ani in digital marketing și 9 pe Seo încă învăț zilnic ceva nou in domeiu.
    Eu nu as garanta pozitia pe prima pagina mai ales daca exista competitie serioasa mai repede de 1 an minim indiferent de nisa in care vrei sa crești.
    Sa nu uitam de tooluri de marketing care costa sute de euro lunar plus advertoriale si articole scrise Seo de un content writer bun. Toate costa.

  2. Xfiles a scris:

    foarte putini oameni au rabdare sa li se faca o campanie SEO adevarata, si foarte putini SEO-isti fac treaba cu rabdare si atentie la detalii

  3. Leovince a scris:

    Sunt destule firme de SEO care se lauda ca sunt cei mai tari in domeniu și in maxim o luna, te aduc pe prima pagina in cautarile Google. Dar daca cauți pe Google dupa servicii SEO pe regiunea Romania, dai de ei abia pe pagina 6,7, 8…. Eu stiu ca multi isi neglijeaza siteurile proprii pentru ca au foarte mult de lucru, dar cand spui ca esti cela mai tare ar trebui sa fi pe prima pagina la SEO sau macar pe a doua.

  4. LCrypto a scris:

    Întradevăr, pentru a face Seo experiența într-un anumit domeniu este foarte importantă. Multă lume face Seo fara să aiba cunostinte minimale despre domeniul de activitate al siteului. De fapt fac doar seo tehnic, introduc cateva cuvinte cheie per pagina si asta-i tot. Analiza tehnică, intelegerea afacerii, intelegerea clientilor, scrierea de continut specific nici nu intra in discutie.

  5. Adrian a scris:

    Vestitul specialist în SEO Neil Patel, s-ar părea că cere până în 5.000$ doar pentru o consultație SEO de o oră. Așa că mai bine apelezi la baiatul vecinului, care te rezolvă cu 200€ :).

    Lasând gluma la o parte, oamenii ar trebui să înteleagă ca prețul SEO este egal cu numărul de ore lucrate pentru acel proiect ori tariful orar de exemplu 20€/oră.

    Dacă la un proiect de SEO, ca să-l faci cum scrie la carte, trebuie să lucrezi o lună, 8 ore pe zi, vor rezulta 160 ore x 25€ = 3.200€. Și ăsta este prețul. Simplu. Dacă cineva cere mai puțin de atât, ori lucrează ieftin, ori face treaba parțial.

    • DontLookUp a scris:

      Bine punctat. 99% dintre agențiile de web design vând defapt timp. Cei cu multă experiență, portofoliu mare și pedigree îl vând scump. Ceilalți îl vând mai ieftin.

  6. Remus92 a scris:

    Pretul îl faci si in functie de client. Daca lucri pentru vestici (americani de ex), atunci pretul este intre 40$ – 150$ pe oră in functie de complexitatea proiectului si costurile tale. Sau poti merge pe buget lunar. Daca lucri pentru piata din Romania, 10€ – 30€/ora.

  7. Ioana a scris:

    În cazul magazinelor online sau a site-urilor care fac bani din publicitate, exista si varianta de proiecte SEO platite cu procent din vanzari. Cu cat site-ul merge mai bine cu atat proprietarul este mai multumit si cel care se ocupa de SEO incaseaza lunar mai multi bani.

  8. SfGavril a scris:

    Din păcate puține site-uri își fac seo și puțin proprietari îi înțeleg utilitatea. O fac doar băieții deștepți care și-au dat seama că site-ul fără publicitate ”este pustiu” vorba lui Bachus. Adică n-ai cum să faci bani dacă nu investești continuu în site și promovare.
    Și dacă tu nu o faci, las’  că o fac alții, iar tu te vei mira la nesfârșit cum de la unii afacerea duduie și la tine nu se mișca deloc.
    Eu le tot spun clienților mei în mod constant ce au de făcut ca să-și crească traficul și le fac calcule și demonstrații. Unii își dau ochii peste cap, alții par că înțeleg fenomenul, dar în final tot cum cred ei ca e mai bine fac.

  9. Magda Fashion a scris:

    Poate preturile nu sunt mari din puctul de vedere al celui care face seo, dar puneti-va in locul meu. De mai bine de 5 ani am un blog, in care desi am investit foarte mult timp si destui bani, pana in acest moment nu am scos niciun leu. De unde bani si de seo? Cine imi garanteaza ca dupe ce imi optimizez siteul, traficul va creste atat de mult incat imi voi incepe sa fac si profit cu el?

    • MrakL a scris:

      Daca faci lucrurile cu cap, vor veni cu siguranta si banii. Articole de calitate plus promovare prin seo si alte variante și vei obtine ce doresti.

  10. Adrian a scris:

    Caz clasic de începător fără încredere în sine și în ceea ce face. ”Eu mă apuc de treabă și fac ce ziceți voi, dar cine îmi garantează succesul?”. Nimeni nu îți poate garanta nimic. Ori tratezi bloggingul ca pe un hobby, ori ca pe o afacere. Dacă îl vezi ca pe un hobby, nu-ți mai bate capul cu banii. Dacă îl vezi ca pe o afacere, atunci … multă muncă, articole de calitate, mult timp și bani investiți fără nicio garanție. Dar dacă te ții de treabă succesul va veni mai devreme sau mai târziu. Baftă multă!

  11. zoritoler imol a scris:

    Way cool, some valid points! I appreciate you making this article available, the rest of the site is also high quality. Have a fun.

  12. GptMan a scris:

    Costul SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare) poate varia în funcție de o serie de factori, inclusiv complexitatea proiectului, nivelul de concurență și resursele necesare. În general, SEO poate fi mai scump decât alte forme de marketing digital, deoarece necesită un angajament pe termen lung și o abordare strategică.

    Iată câteva motive pentru care SEO poate fi considerat scump:

    Necesită timp și expertiză: SEO implică o gamă largă de activități, inclusiv cercetarea cuvintelor cheie, crearea de conținut, optimizarea tehnică și crearea de linkuri. Aceste activități necesită timp și expertiză pentru a fi realizate eficient, ceea ce poate fi costisitor.

    Este nevoie de timp pentru a vedea rezultatele: SEO este o strategie pe termen lung și poate dura ceva timp pentru a vedea rezultate. Acest lucru înseamnă că întreprinderile trebuie să fie dispuse să investească în SEO pentru o perioadă extinsă de timp pentru a vedea un randament al investiției lor.

    Necesită un efort continuu: SEO nu este un efort de o singură dată – necesită o atenție și o optimizare continuă pentru a menține și îmbunătăți clasamentul de căutare. Acest lucru poate fi intensiv în resurse și costisitor.

    Nivelul de concurență poate avea un impact asupra costurilor: Dacă afacerea dvs. se află într-o industrie foarte competitivă, poate fi mai costisitor să vă poziționați pentru anumite cuvinte cheie sau fraze din cauza concurenței crescute.

    În general, SEO poate fi costisitor, dar poate fi, de asemenea, o investiție valoroasă pentru afacerile care doresc să conducă traficul și să genereze lead-uri prin intermediul căutării organice. Este important să vă analizați cu atenție bugetul și obiectivele de marketing atunci când decideți dacă să investiți sau nu în SEO.

  13. GptMan a scris:

    Este important să înțelegeți că serviciile SEO nu sunt garantate și nu este posibil ca un furnizor SEO să garanteze rezultate specifice. Acest lucru se datorează faptului că algoritmii motoarelor de căutare se schimbă în mod constant și nu este posibil să se controleze modul în care site-urile web se vor clasa pentru anumite cuvinte cheie sau fraze.

    Deși un furnizor SEO poate ajuta la îmbunătățirea vizibilității și a poziționării unui site web în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare (SERP), nu este posibil să garanteze poziționări sau rezultate specifice. Orice furnizor SEO care pretinde că poate garanta clasări sau rezultate specifice trebuie privit cu prudență.

    În loc să promită rezultate specifice, un furnizor SEO de renume ar trebui să fie capabil să ofere o prezentare clară a strategiilor și tacticilor pe care intenționează să le utilizeze pentru a ajuta la îmbunătățirea vizibilității și a poziționării site-ului dvs. web. De asemenea, ar trebui să fie în măsură să ofere exemple de proiecte anterioare de succes și să explice modul în care abordarea lor se aliniază cu obiectivele dvs. de afaceri.

    Este important să rețineți că SEO este o strategie pe termen lung și poate dura ceva timp până când veți vedea rezultatele. Este important să aveți răbdare și să lucrați cu un furnizor SEO care are un istoric de succes și o comunicare transparentă.

  14. GptMan a scris:

    SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare) este un proces complex care implică o gamă largă de activități, inclusiv cercetarea cuvintelor cheie, crearea de conținut, optimizarea tehnică și crearea de legături. Prin urmare, SEO necesită o combinație de competențe tehnice și expertiză de marketing.

    Există câteva tipuri diferite de profesioniști care pot fi capabili să realizeze SEO pentru un site web:

    Specialiști sau experți SEO: Aceștia sunt profesioniști care au cunoștințe aprofundate și experiență în SEO și sunt capabili să ajute la îmbunătățirea vizibilității și a poziționării unui site web în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare (SERP).

    Agențiile de marketing digital: Multe agenții de marketing digital oferă servicii SEO ca parte a pachetului lor mai larg de servicii de marketing. Aceste agenții pot avea o echipă de specialiști SEO care pot ajuta cu diverse aspecte ale SEO.

    Specialiști în marketing interni: Unele întreprinderi pot avea propria lor echipă de marketing care include specialiști SEO sau experți care se pot ocupa de SEO la nivel intern.

    Freelanceri: Există, de asemenea, mulți freelanceri care oferă servicii SEO și pot fi o opțiune bună pentru întreprinderile care caută un ajutor mai bine direcționat sau mai specializat cu SEO.

    În general, este important să alegeți un profesionist sau o agenție SEO care are experiență, expertiză și un istoric de succes. De asemenea, este o idee bună să comunicați în mod clar scopurile și obiectivele afacerii dvs. pentru a vă asigura că strategia SEO se aliniază cu strategia dvs. generală de marketing.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *