Cum faci bani pe Facebook în 2022?

Cum faci bani pe facebook

Cum faci bani pe Facebook?

Când mi-am pus pentru prima dată această întrebare, am presupus că pot face bani cu o pagina sau un grup de Facebook, dacă am suficienți urmăritori, iar Facebook mă va plăti pentru traficul creat, așa cum mă plătește Google pentru reclamele afișate pe site-ul meu sau canalul meu de Youtube.

Credeam că este simplu. Îmi fac o pagină cu câteva mii de abonați și încep să curgă banii de la Facebook. Dar nu este chiar așa. Deși teoretic Facebook oferă servicii similare, condițiile impuse sunt atât de greu de îndeplinit încât ești descurajat înainte de a începe și probabil te vei gândi dacă nu este mai bine să alegi alte variante de a face bani online (vezi articolul Cum să faci bani online cu un site web în 2022?). Sincer, nu cunosc personal nicio persoană care a reușit să încaseze măcar 1 leu de la Facebook.

 

La modul teoretic putem definii totuși două variante prin care poți face bani cu o pagină sau grup de Facebook.

1. Varianta indirectă. Faci bani din marketing. Altfel spus, oferi contra cost servicii de marketing diverselor firme, colaboratori etc.
2. Varianta directă. Încasezi bani de la Facebook dacă, …. voi detalia condițiile în acest articol.

 

VARIANTA 1, cea indirectă.
Este varianta cea mai utilizată și singura viabilă pentru începători.
Sunt foarte mulți freelancer-i și multe firme, care cu asta se ocupă de ani buni. Este o adevărată industrie, bine pusă la punct. Deci dacă vrei să o apuci în această direcție, va trebui să te documentezi, să înveți și să fii la curent cu noutățile din acest domeniu.

Și nu te axa doar pe publicitatea pe Facebook. Învață ce înseamnă marketingul online și ia în calcul și alte moduri de promovare chiar mai eficiente decât promovarea pe Facebook, cum ar fi: Google Ad-Sense, SEO, promovarea prin newsletter-e sau marketing afiliat. (citește articolul 10 dezavantaje ale unei pagini de Facebook).

Concret această variantă presupune să generezi trafic de pe pagina sau grupul tău de Facebook către site-urile web, gen: magazine online, bloguri, directoare de afaceri, canale de Youtube, alte pagini și grupuri de Facebook etc. prin poze, bannere publicitare, articole, clipuri video, link-uri etc.

Să presupunem că ai o pagină Facebook din domeniul auto, la care ai muncit ani de zile și ai ajuns la 10.000 de urmăritori. Semnezi un contract cu o firmă de asigurări RCA, pentru care vei face publicitate pe pagina ta. Te apuci și postezi articole și diverse materiale publicitare pentru firma respectivă în speranța că acestea vor fi vizualizate de cei 10.000 de urmăritori.
Din păcate, probabil doar 6% dintre urmăritori îți vor vedea articolele, adică 600. Procentul poate crește sau scădea în funcție de gradul de interacțiune al cititorilor cu articolul respectiv (dacă aceștia dau like & share).
Asta este din păcate politica Facebook, care limitează vizibilitatea articolelor publicate și face tot posibilul să te determine să plătești pentru promovarea lor, fiind singurul mod în care poți obține un procent mult mai mare de vizualizări.

Dar per global lucrurile funcționează și Varianta 1, este un mod bun de a câștiga bani făcând promovare online.

 

VARIANTA 2, cea directă.
Dacă vrei să încerci această variantă, primul lucru pe care trebui să îl faci este să verifici dacă pagina ta este eligibilă pentru monetizare.
Intră în contul tău de Facebook și accesează următorul link: https://business.facebook.com/creatorstudio apoi intră în meniul ”Monetizare – > Monetizare cu Facebook”.
Dacă ai deja o pagină sau un grup, Facebook îți va afișa instrumentele prin care poți face monetizarea lor și îți va spune dacă te califici pentru fiecare instrument în parte.

Ar trebui să știi de la început următoarele:
– Pagina trebuie să aibă minim 10.000 de abonați. Pentru un canal de Youtube, acesta îți cere doar 1.000 de abonați;
– Minim 15.000 de interacțiuni pe pagină în ultimele 60 de zile (like-uri, comentarii etc.). Degeaba ai 10.000 de abonați, dacă aceștia nu dau Like, Share și nu comentează la postările tale.
– Trebuie să încarci pe pagină suficiente videoclipuri și să faci minim 10.000 de ore de vizionare pe ultimele 2 luni (Youtube îți cere doar 4.000 de ore pentru 12 luni). Deci doar postări, fără videoclipuri și alea originale nu preluate de pe Youtube, TikTok sau alte site-uri web.
– Trebuie să ai și videoclipuri de peste 3 minute, cu minim 30.00 de vizualizări de minim 1 minut fiecare. Adică poți pune câte videoclipuri vrei, dacă nu ai și clipuri mai lungi de 3 minute, nu se pune.
– Minim 5 videoclipuri live, care să însumeze minim 60.000 de ore de vizualizare. Deci, fără videoclipuri live, nu merge.
– Să distribui conținut autentic. Degeaba postezi diverse știri și noutăți pe pagină. Dacă Facebook consideră că ai postat informații greșite sau știri false îți poți pierde eligibilitatea pentru monetizare;
– Să distribui conținut original, adică doar cel creat de tine. Degeaba ai o pagină cu 100.000+ de urmăritori în care pui poze cu pisici și peisaje frumoase luate de pe net. Facebook va considera că nu este conținut original.
– Să respecți standardele comunității Facebook. Asta este foarte tare, pentru că aceste standarde sunt interpretabile doar după criteriile știute de Facebook, iar dacă nu le respecți, te poți trezi cu contul blocat fără nicio explicație din partea lor. Căutați pe net și vedeți cât de greu se deblocheză un cont de Facebook.
– etc.

Și mă opresc aici cu aberațiile celor de la Facebook. Din punctul meu de vedere este clar că Facebook nu are niciun interes să plătească creatorii de conținut. Singurul lor scop este să facă bani de pe munca celor care creează conținut.

Deci, vrei să faci bani din Facebook? Singura soluție viabilă pentru începători, este Varianta 1. Și dacă nu te pricepi, nu vrei sau nu te interesează să faci marketing, atunci nu prea ai nicio altă variantă de a face bani pe Facebook. Poate dacă te plătesc alții să dai click-uri și să faci share la diverse articole, dar asta tot la varianta 1 se încadrează.

13 comentarii la “Cum faci bani pe Facebook în 2022?

  1. MrakL a scris:

    Oooo da! Treaba cu respectarea standardelor comunități Facebook este cireașa de pe tort. Dacă postezi prea des ți se blochează contul, dacă postezi pe prea multe grupuri ți se blochează contul, dacă intri de pe același IP cu un alt user și parolă ți se blochează contul …. dacă încerci o promovare cât de mică a unei postări, vei avea probleme cu respectarea standardelor și ești blocat. Și ca să fie clar, mai rămâne doar alternativa publicitate plătită către Facebook.

    • Leovince a scris:

      Corect, sunt cea mai de cacao platformă și totuși datorită numărului imens de utilizatori, nu o poți ignora și joci după regulile lor :).

  2. Alunelu a scris:

    Nu puneți toate ouăle într-un coș. Este regula de aur a monetizării. Nu vă bazați doar pe Facebook, există și alte metode chiar mai profitabile de a face bani.

  3. Enache a scris:

    Facebook a avertizat deja că ia măsuri împotriva paginilor și a profilurilor care distribuie, în mod repetat și sistematic, reclame mascate sau de clickbait. Altfel spus pentru promovări mărunte vă lasă în pace, dar dacă văd că faceți promovări în cantități ”industriale”, vă blochează contul.
    De aici rezultă și greutatea realizării campaniilor de marketing (varianta 1) astfel încât să faci și treabă bună pentru client dar să nu deranjezi Facebook.

  4. Xfiles a scris:

    Faceți-vă oameni buni un site. E al vostru, il promovati cum vreti, unde vreti, cat vreti, iar daca Facebook dispare, siteul tot al vostru ramane.

  5. Digiworld a scris:

    Eu mai fac promovare pe Facebook doar dacă îmi cer in mod explicit clienții. Dacă nu, SEO, Google Adsense, Youtube, newsletter, advertoriale etc.

  6. SantaClaus a scris:

    Ești supărat pe Facebook? Nu ești sungurul :). Caută pe Google ”why facebook sucks” și vei vedea 270.000.000 de rezultate la această căutare. Sunt foarte mulți supărați pe lumea asta 🙂

  7. Carmen Neamțu a scris:

    Deși este cea mai proastă platformă de socializare, Facebook este în același timp și cea mai potrivită pentru promovarea online.
    De de ce este proastă:
    – datorită conținutului de foarte proastă calitate pe care îl promovează;
    – căutarea informațiilor este un coșmar;
    – interfața cu utilizatorul este groaznică și crează confuzie;
    – grupurile sunt prost gândite, au o moderare slabă și cu mici excepții sunt făcute exclusiv pentru promovarea personală;
    – sunt exagerat de multe reclame, practic la 3,4 postări apare câte o reclamă. Degeaba spui că nu te interesează și le dai feedback, Facebook te umple de reclame în continuare;
    – promovează lăudăroșenia și narcisismul cu bună știință sau nu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *