Factorii care influențează prețul unui site web

Ce trebuie să știi despre stabilirea prețului unui site?

Atunci când vorbim despre crearea unui site web, pentru client cele mai importante lucruri sunt prețul site-ului și termenul de execuție. Calitatea serviciului oferit, este și ea importantă, dar de cele mai multe ori clienții nu știu cum să estimeze calitatea serviciilor unei firme de web design.

85%

din prețul unui site web, este dat de numărul de ore lucrate de către cei ce participă la realizarea site-ului (web designeri, programatori, graficieni, scriitori de conținut, specialiști în promovare online etc.) 

Ce factori influențează prețul unui site?

 

De ce companiile de web design oferă prețuri atât de diferite pentru aparent aceleași servicii?

 

1. Costul orar al persoanelor ce lucrează la construcția unui site web

În cazul firmelor de web design medi și mari, la construcția unui site web, colaborează mai multe persoane, fiecare fiind specializată pe un anumit domeniu. Din acest motiv, la realizarea unui site web pot participa următoarele categorii de profesioniști:

  • designeri;
  • graficieni;
  • fotografi;
  • programatori;
  • specialiști în UI (user interface), interfața cu utilizatorul;
  • specialiști în UX (user experience), obiceiurile de navigare a oamenilor pe un site web;
  • specialiști în scrierea de conținut (textele de pe site);
  • specialiști în digital marketing (iar aici subcategoriile sunt multe);
  • specialiști în SEO;
  • etc.

În cazul firmelor mici sau a freelancer-ilor, un site poate fi făcut de la A la Z de o singură persoană, care colaborează atunci când este cazul cu specialiști din afara firmei.

În proporție de 85%, prețul unui site este dat de ”tariful orar” al persoanelor ce contribuie la crearea lui.

Este evident fapul că cei care sunt creativi și au o experiență bogată, vor cere un tarif orar mai mare.

Atunci când doriți un tarif orar cât mai mic, s-ar putea să benefiiați de serviciile unei persoane care:

  • nu înțelege corect cerințele proiectului;
  • nu înțelege nevoile clientului;
  • nu este capabilă să consilieze clientul pentru ca acesta să poată lua deciziile corecte;
  • nu este capabilă să scrie o ofertă completă;
  • nu este capabilă să dezvolte proiectul pe termen lung;
  • nu poate oferii servicii de mentenanță și administrare;
  • nu poate oferii garanția funcționării site-ului în parametri ceruți;
  • are un nivel creativ scăzut;
  • nu stăpânește bine domeniul în care activează;
  • are experiență puțină;
  • alege soluții tehnice greșite sau ineficiente;
  • nu respectă înțelegerile făcute;
  • nu reușește să se încadreze în termenele stabilite;
  • are comenzi puține și este nevoită să lucreze la un tarif mic;
  • trăiește în zone geografice cu salarii mici (India, Pakistan etc.);
  • oferă servicii excelente și nu este interesată de partea financiară (nu este o glumă, există și astfel de persoane).

Ok și ce faci dacă nu îți permiți să plătești un preț mai mare pentru site-ul tău web?

Cumperi unul ieftin, pentru că ”nu este un capăt de lume”. Chiar și un site web mai puțin performant te va ajuta să înțelegi domeniul online și să experimentezi. Odată cu experiența acumulată, vei ști cum să-ți faci următorul site sau cum să îl refaci pe cel vechi.

 

2. Tipul de site web

Doriți un site custom (personalizat) sau unul pe bază de template (construit din module)?

Cel construit din module utilizează platforme de genul WordPress, Joomla, Drupal, Shopify etc., și este mai ieftin iar construcția site-ului durează mai puțin.

Cel custom, va fi mai scump (atât crearea site-ului cât și dezvoltarea ulterioară) și construcția site-ului durează mai mult.

 

3. Designul site-ului

Un design unic, studiat, ce ține cont de comportamentul vizitatorilor, cu multe imagini, multă grafică, animație etc. va costa mai mult decât un design foarte simplu.

 

4. Complexitatea site-ului, componentele și materialele utilizate

Construcția unui site complex durează mai mult, utilizează module software suplimentare și abilități tehnice speciale.

Cele mai multe site-uri web au o construcție modulară. O parte din aceste module ar trebui cumpărate cu licență de utilizare.

Licențele modulelor, imaginilor, clipurilor, textelor și altor materiale utilizate la construcția unui site web, reprezintă un cost ce va influența semnificativ prețul unui site web.

 

5. Conținutul site-ului

Dacă textul (conținutul site-ului) este scris de tine, costurile sunt minime.

Dacă vrei ca informația de pe site să fie scrisă de profesioniști atunci va trebui să plătești în plus.

Există o diferență foarte mare între un conținut scris de specialiști, care este captivant și încântă cititorul și conținutul anost scris de amatori.

 

6. Costurile administrative

Sunt costurile pe administrative pe care le are fiecare furnizor de servicii de web design. Probabil că firmele mari, vor avea costuri mai mari, firmele mici și freelancerii …. costuri mai mici, iar cei care construiec site-uri din hobby costuri și mai mici.

 

Vrei să afli prețurile serviciilor noastre de web design? Fă click pe acest link.

Vrei să afli cât costă în general un site web construit de firmele de web design din România, freelanceri sau hobiști? Folosește acest formular de estimare a prețului.

Garanția Webage

Webage 100 la suta banii inapoi garantat site web

Webage își asumă riscurile colaborării. Îți facem varianta DEMO a site-ului GRATUIT, ca să ai o imagine cât mai clară despre cum va arăta noul tău site web.

Nu îți vom ascunde niciun cost. Vei primi lista detaliată a prețurilor pentru fiecare modul instalat sau serviciu pe care îl oferim.

Vreau varianta demo Sunt interesat WhatsApp