Comparație site web vs pagină de Facebook

Vezi care sunt avantajele și dezavantajele unui site web și ale unei pagini de Facebook.

Dacă nu ști ce să alegi între realizarea unui site web sau a unei pagini de Facebook sau dacă ai deja o pagină de Facebook și crezi că este suficient pentru tine, îți recomand să citești comparația de mai jos.

Sunt peste 40 de criterii după care am făcut comparația între un site web și o pagină de Facebook.

Site web

Pagină de Facebook

Dacă îți dorești un site simplu, de prezentare cu câteva pagini, costul de realizare a site-ului este relativ mic. Cu cât complexitatea site-ului crește cu atât costurile de realizare vor fi mai mari.

Realizarea unei paginile de Facebook nu costă nimic. Dacă ești novice în domeniu și nu reușești să-ți creezi singur pagina, poți apela la un profesionist. Costul de creare a paginii va fi de aproximativ 50€.

Utilizarea unei pagini de Facebook atât ca instrument de socializare, cât și ca site de afaceri poate face munca de construire a unei prezențe online mai simplă, mai ușoară și mai ieftină.

Dacă înveți să-ți administrezi singur site-ul, nu vei avea costuri de administrare și mentenanță. În cazul site-urilor mai complexe, serviciul de mentenanță devine aproape obligatoriu, iar costurile încep de la 30€ – 50€ pe lună și pot ajunge la sute sau mii de euro lunar. Citește detalii despre costurile de administrare și mentenanță.

De partea de mentenanță se ocupă Facebook. Dacă nu ai timp sau nu ai suficientă experiență, poți apela la un specialist pentru administrarea paginii contra cost.

Facebook se ocupă de tot ce ține de infrastructura necesară pentru administrarea pagiilor sale. Nu trebuie să plătești nimc.

Costurile suplimentare vor apare în momentul în care dorești să aduci modificări site-ului tău sau să-l dezvolți. Și este chiar indicat să ai un site dinamic, pe care să-l dezolți în mod constant.

Faptul că nu poți modifica o pagină de Facebook are și dezavantaje. Oricâte postări vei face, oricâte poze vei adăuga, în final pagina ta va arata la fel …. ca o pagină de Facebook. Iar vizitatorii ar dori să știe ce te diferențiază de concurență? Cu o pagină de Facebook, nu te poți să le spui că ești diferit.

Da, există multe alternative de ați face singur site-ul pe platforme gratuite. Totuși nici acelea nu sunt la îndemâna oricui.

Poți alege variantele gratuite dacă dorești șă testezi domeniul și să capeți o minimă experiență. Este chiar indicat să faci acest lucru, pentru că vei înțelege mult mai bine ce înseamnă designul unui site web.

Crearea unei pagini Facebook este simplă și nu durează mult tip. În 10 minute poți avea o pagină activă. Mai greu este să obții cât mai mulți urmăritori.

Realizarea unui site web necesită timp. Web designer-ul va trebui să înțeleagă domeniul de activitate, produsele, serviciile pe care le oferi și va trebui să creioneze profilul clientului potențial.

Urmează faza de concepție, varianta demo, crearea conținutului, implementarea diverselor funcționalități, testarea etc. Deci durează.

Și pentru că este atât de simplu să-ți faci o pagină de Facebook, îți poți face mai multe. Nu uita grupurile Facebook, care sunt chiar mai interesante și mai interactive decât paginile.

Bineînțeles că nu ai nicio șansă ca toți cei 5 miliarde de utilizatori să-ți vadă site-ul. Dar ai totuși șansa de a alege o abordare mult mai globală.

1,4 miliarde de utilizatori nu sunt puțini. Totuși, numărul celor care vor ajunge să-ți vadă pagina va fi extrem de mic, dacă nu vei apela la publicitate.

Nevoia de control este, de fapt, unul dintre cele mai mari motive pentru care ai cu adevărat nevoie de un site web.

Tu faci regulile și nu depinzi de algoritmi unei platforme de socializare.

Bazarea pe un site terț, cum ar fi Facebook, vine cu unele avantaje. Cu toate acestea, există întotdeauna un compromis. Unul dintre cele mai semnificative compromisuri este lipsa de control asupra propriei tale pagini.

Indiferent cât de mult îți personalizezi pagina de afaceri, tot Facebook este cel care controlează modul în care clienții văd și interacționează cu marca ta.

Pur și simplu nu poți avea suficient control atunci când operezi pe platforma altcuiva.

Fiind propietar poți investi fără griji bani în construcția și dezvoltarea site-ului.

Pe Facebook, ești un simplu utilizator, nu un client, ceea ce înseamnă că nu prea ai dreptul să te plângi. Și chiar dacă te plângi, în cele mai multe cazuri nu rezolvi nimic. Facebook răspunde în fața acționarilor săi, nu în fața utilizatorilor săi.

Atunci când creezi o postare sau trimiți un mesaj pe Facebook, ești de acord cu următoarele opțiuni de partajare:

Descărcare. Ești de acord ca alți utilizatori Facebook să descarce imaginile pe care le partajezi pentru vizualizare personală offline.
Integrare. Utilizatorii pot încorpora conținutul dvs. într-un iframe pe alte platforme decât Facebook, cum ar fi blogurile sau forumurile precum Reddit.
Partajare pe cronologie. Toate fotografiile dvs. pot fi redistribuite în cronologia personală a unui utilizator.
Partajare în grup. Permiteți ca conținutul dvs. să fie partajat în cadrul unor Grupuri private, unde nu puteți vedea cum este folosit sau discutat conținutul dvs.
Partajați în Messenger. Toate postările de pe Facebook pot fi redistribuite în privat în Messenger.
React. Utilizatorii pot reacționa la conținutul dvs. folosind emoticoane pozitive sau negative, iar această activitate poate fi vizibilă pentru alți utilizatori.
Captură de ecran. Orice persoană care vă vizualizează conținutul pe un smartphone sau pe un computer personal poate face o captură de ecran a conținutului dvs.

Conținutul site-ului este munca ta sau a echipei tale. Textele și pozele sunt creația ta, proprietatea ta și ai toate drepturile de autor asupra lor. Nimeni nu le poate utiliza fără acordul tău în scris.

Cu toate acestea, odată ce ai postat o fotografie pe pagina ta de Facebook, ești de acord ca toți ceilalți utilizatori Facebook să fie autorizați să partajeze și să redistribuie conținutul tău.

Te-ai gândit vreodată că muncești la pagina ta pentru a face trafic pentru Facebook. Cu cât conținutul paginii tale este mai interesant, cu atât Facebook va face mai mulți bani din reclamele pe care le inserează în pagina ta.

Atunci când creezi o postare sau trimiți un mesaj pe Facebook, ești de acord cu următoarele opțiuni de partajare:
Descărcare. Ești de acord ca alți utilizatori Facebook să descarce imaginile pe care le partajezi pentru vizualizare personală offline.
Integrare. Utilizatorii pot încorpora conținutul tău într-un iframe pe alte platforme decât Facebook.
Partajare în cronologie. Toate fotografiile  tale pot fi redistribuite în cronologia personală a unui utilizator.
Partajare în grup. Permiți ca tot conținutul tău să fie partajat în cadrul unor grupuri private.
Partajați în Messenger. Toate postările de pe Facebook pot fi redistribuite în privat în Messenger.
Reacții. Utilizatorii pot reacționa la conținutul tău folosind emoticoane pozitive sau negative, iar această activitate poate fi vizibilă pentru alți utilizatori.
Capturi de ecran. Orice persoană care îți vizualizează conținutul pe un smartphone sau pe un computer personal poate face o captură de ecran a conținutului tău.

Tu ești cel care decide termenii și condițiile de  utilizare a site-ului tău. Nu vei mai fi legat de politicile în continuă schimbare ale site-urilor terțe.

În momentul în care decizi să-ți administrezi pagina de afaceri pe un site terț, trebuie să respecți termenii și condițiile de utilizare impuse de acesta, indiferent dacă îți plac sau nu.

Ceea ce este și mai rău este faptul că platforme precum Facebook își actualizează în permanență termenii de utilizare și algoritmii care decid afișarea conținutului paginii tale.

Așadar, politicile care păreau favorabile atunci când ți-ai creat pagina s-ar putea schimba în orice moment.

Ce se întâmplă dacă termenii nu mai favorizează modelul tău de afaceri? Ei bine, singurele tale opțiuni sunt să accepți noii termenii nefavorabili sau să îți închizi pagina.

Dacă într-o zi, te trezești cu vestea că Facebook ți-a blocat contul sau accesul vizitatorilor la pagina ta? Toți urmăritorii tăi au dispărut și munca ta de ani de zile s-a irosit.

Din păcate mulți deținători de pagini Facebook au avut parte de o astfel de experiență negativă. Lunar, în România există peste 1.000 de căutări pe Google cu textul ”recuperare pagina facebook”.

Găsește un web designer priceput și vei fi mândru de site-ul tău.

Facebook permite personalizarea antetului paginii, a secțiunilor magazinului și, desigur, a conținutului pe care îl distribui. Asta este tot ce poți face din punct de vedere al personalizării.

Orice ai face, albastrul Facebook va domina în continuare pagina ta, indiferent de stilurile de branding pe care le-ai ales.

Nu vei putea niciodată să îți spui povestea așa cum dorești pe Facebook.

Conținutul paginii, ofertele, promoțiile și actualizările, trebuie să se încadreze în liniile directoare stabilite de Facebook.

Orice conținut pe care îl publici pe Facebook poate fi folosit de Facebook în scopuri proprii, astfel încât pierzi atractivitatea unui conținut exclusiv, unic.

Poate nu știai, dar cel mai utilizat site de pe Internet este Google, nu Facebook.

Tot Google este și cel mai utilizat motor de căutare. Știți ce procent de căutări sunt efectuate pe Facebook? Cam 1,05% din totalul căutărilor. Pentru restul de căutări pe Internet sunt utilizate site-urile Google, Youtube, Yahoo, Bing, Amazon etc..

Primordial pentru tine este să apari în căutările oamenilor pe Google și apoi pe Facebook.

Facebook restricționează accesul motorelor de căutare. Din acest motiv, cantitatea enormă de informații de pe Facebook nu este indexată și nu este accesibilă prin intermediul Google , Bing, Yahoo etc.

Dacă vrei să cauți ceva pe Facebook, ești obligat să folosești funcția de căutare Facebook. O funție rudimentar implementată, ineficientă ce îți oferă rezultate de foarte multe ori irelevante.

Odată ce vizitatorul a ajuns pe site-ul tău, îi poți capta toată atenția.

Îi poți transmite informații utile și într-o anumită măsură îl poți determina să acționeze în anumite moduri (să se aboneze la newsletter, să-ți ofere informații, să cumpere un anumit produse sau serviciu etc.)

Pagina ta de Facebook este înconjurată de foarte multe informații de la alte persoane, pagini și grupuri, care distrag atenția vizitatorului.

Cu ajutorul tehnicilor de optimizare SEO, poți obține în timp o creștere organică și constantă a site-ului în căutările Google, fără să fi nevoit să îți promovezi site-ul prin publicitate plătită.

Este aproape imposibil să optimizezi o pagină de Facebook pentru motoarele de căutare.

În ultimii ani, reach-ul organic (numărul total de persoane la care ajunge o postare) pe platforma Facebook a scăzut în mod constant, pentru că Facebook încearcă prin toate metodele să te determine să plătești pentru publicitate.

Probabil în cazul companiilor mari, bugetele pentru publicitate nu sunt o problemă. Dar problema apare în cazul proprietarilor de afaceri mici, cu bugete limitate.

Poți cere păreri, poți discuta cu urmăritorii paginii și puteți face oamenii să fie mai conștienți de brandul tău..

Tu aprobi publicarea oricărui text pe site-ul tău. Poți evita în acest fel spam-ul, comentariile nepotrivite etc.

Atunci când un client mulțumit scrie o recenzie obiectivă, este o șansă pentru ceilalți să citească informații utile despre produsele și serviciile pe care le oferi.

Recenziile negative descurajează clienții fără a-ți permite vreodată să te aperi împotriva afirmațiilor inexacte.

Această dezinformare ar putea însemna zeci sau sute de clienți pierduți atunci când singura ta resursă online este o pagină de Facebook.

În afară de faptul că prin intermediul unui cont Google analitics, ai acces la un volum mare și diverse de statistici, acestea sunt confidențiale. Doar tu ai acces la aceste statistici.

Toți cei care îți vizitează pagina de Facebook vor putea vedea exact câți urmăritori are pagina, câte like-uri au postările și toate comentariile.

Uneori acest lucru este benefic, alte ori nu.

După scandalul Cambridge Analytica, baza de utilizatori a Facebook a început să scadă. Având în vedere că securitatea și confidențialitatea reprezintă o problemă permanentă, va trebui să fi foarte atent la tipul de informații pe care le publici pe pagina ta de Facebook.

Și atunci te întrebi, pentru ce ai consumat efort, timp și bani să-ți faci o pagină de 10.000 de urmăritori (doar un exemplu), dacă din acei 10.000 de urmăritori doar 15% – 35% vor vedea postările tale?

Decizia Facebook de a afișa cu prioritate conținutul plătit are consecințe semnificative asupra modului în care utilizatorii vor interacționa cu postările tale.

Este bine să ști că, postările cu link către alte site-uri (imaginea din postare fiind preluată din link) vor avea un număr de aproximativ 3 – 4 ori mai mic de afișări pe paginile umăritorilor în comparație cu postările cu text și poză încărcată pe Facebook. Pare incredibil, dar în acest mod, Facebook îți arată că nu apreciază conținutul altor site-uri.

Aceași problemă apare și la postarea link-urilor către Youtube. Dacă încarci video pe Facebook vei avea de 3, 4 ori mai multe vizualizări decât dacă postezi link-ul de pe Youtube.

Recenziile sunt extrem de importante pentru tine și afacerea ta. Publicarea lor pe site, este obligatorie.

Poți prelua în mod automat pe site-ul tău, recenziile de pe Facebook, Google, Trip Advisor și multe alte site-uri.

Dacă dorești să afli cum poți face aceste postări automate, citește acest articol.

Deși Fcebook este mai restrictiv, poți posta paginile site-ului tău pe Facebook. Vezi aici cum poți face acest lucru.

Există competiție acerbă și pentru site-ul tău. Dar odată ce ai reușit să aduci vizitatorul pe site, poți să-i obții întreaga lui atenție, fără ca acesta să fie deranjat de reclame, noutățiile din feed, mesaje etc..

Concurența pe Facebook este în fiecare zi tot mai mare. În primul rând, trebuie să te lupți cu alte afaceri pentru a atrage atenția clienților. Pe măsură ce tot mai multe companii creează pagini de Facebook, concurența devine și mai acerbă, obligând deținătorii paginilor să investească în reclame.

Privește în jurul tău și vei vedea că toate companiile serioase își promovează afacerea pe mai multe canale de publicitate. Un site web este o piesă centrală perfectă pentru foarte multe dintre metodele de promovare existente: Google Ads, marketing afiliat, podcasturi, clipuri pe Youtube, platforme de socializare.

Facebook îți oferă câteva moduri de promovare cu o eficiență care este de multe ori doar satisfăcătoare.

Atunci când alegi să faci un anumit tip de promovare, măsoară și eficiența acesteia. Un parametru foarte important este costul per click.

Compară cât este costul per click la o campanie Google Add și cât la o campanie de promovare pe Facebook. S-ar putea să ai o mare surpriză.

Setarea unei campanii eficiente Google Add sau realizarea unei campanii de email marketing nu sunt la îndemâna oricui. Pentru realizarea acestui gen de campanii va trebui să apelați la persoane cu experiență în domeniu.

Facebook oferă o variantă simplă de promovare, pe care oricine o poate seta. Totodată, trebuie să ști că și în cazul Facebook setarea unei campanii eficiente este treabă de profesionist. Dacă o setezi incorect vei cheltui bani fără să obții rezultatul dorit.

Captarea atenției pe Facebook este una din cele mai mari provocări. Facebook este o rețea socială. Oamenii nu intră pe site ca să-ți vadă reclamele ci pentru a se conecta cu prietenii și familia.

Deși reclama ta, va fi afișată pe pagina unui utilizator, există întotdeauna posibilitatea ca acesta să nu o bage în seamă. Și practic ai plătit-o degeaba.

De multe ori Facebook seamănă cu împrăștierea pliantelor din avion. Mulți le văd pe jos, puțini se apleacă să le citească.

Există un motiv întemeiat pentru care chiar și afacerile mici își doresc un site web. Își doresc credibilitatea pe care o conferă deținerea unui site.

Adevărul este că oricine poate crea o pagină de Facebook, o poate umple cu date false și poate cumpăra mii de like-uri sau recenzii pentru a ne face să credem că este o companie legitimă.

Dar nu oricine poate avea un site web!

Poate că Facebook va continua să dezvolte această opțiune de a crea un magazin online și în viitor, vei putea crea magazine online complexe. Din păcate varianta de acum nu poate fi luată în calcul.

Deși instrumentele de analiză a traficului sunt mai puține decât în cazul celor oferite de Google și alte companii, sunt suficiente pentru o analiză decentă.

Este bine să ști că Facebook a fost acuzat de multe ori, că oferă date care induc în eroare utilizatorii paginilor de Facebook.

Făcând un back-up regulat (se poate face automat), site-ul va fi mereu în siguranță și îl poți reface la orice versiune dorești.

Dacă nu ești mulțumit de serviciile de hosting, îți poți muta site-ul la alt furnizor.

Teoretic, există o funcție prin care poți salva conținutul unei pagini de Facebook Încearc-o și vezi cât de bine funcționează :).

Să luăm ca exemplu site-ul webage.ro. În afară de informațiile legate de serviciile pe care le oferim, site-ul oferă aplicații și formulare online gratuite de calcul, teste și chestionare (vedeți aplicațiile aici).

Deși din această comparație rezultă clar că o pagină de Facebook este net inferioară în comparație cu un site web, trebuie să recunoaștem că Facebook nu trebuie ignorat. De fapt o pagină de Facebook este vitală pentru aproape orice afacere.

Poate o pagină de Facebook să înlocuiască un site web?
Nu, dar acestea pot funcționa împreună ca instrument de marketing online pentru a te ajuta să-ți mărești numărul de clienți.

În concluzie ideal ar fi să ai un site web, o pagină de Facebook și conturi pe alte rețele de socializare cum ar fi: Instagram, Twitter, Google Business, Pinterest, Reddit, Tumblr etc. Cu cât ești mai prezent pe internet, cu atât este mai bine pentru tine și afacerea ta.

Calculează prețul unui site un site web

Webage Cat costa un site web?

Vrei să estimezi prețul unui site web? Folosește acest calculator online. Poți seta diverse configurații pentru calculul prețului, în funcție de tipul de site web dorit, creatorul site-ului (student, freelancer, firmă etc.), complexitatea site-ului, costurile de hosting etc. Apoi poți compara rezultatul cu prețurile Webage pentru un site web.

calculează preț site Cere detalii Contact
avantaje site web • dezavantaje site web • avantaje pagina Facebook • dezavantaje pagina Facebook • site web vs Facebook • comparatie site Facebook • site sau pagina Facebook • eficienta site web • eficienta pagina Facebook • promovare site web • promovare pagina Facebook • optimizare site web • optimizare pagina Facebook • costuri site web • costuri pagina Facebook • audienta site vs Facebook • engagement site web • engagement pagina Facebook • trafic site web • trafic pagina Facebook • proprietate site web • control pagina Facebook • vizibilitate site web • vizibilitate pagina Facebook • SEO site web Facebook • long tail site web • long tail pagina Facebook • conversii site web • conversii pagina Facebook • analiza site vs Facebook.