Comparație site web vs pagină de Facebook
Vezi care sunt avantajele și dezavantajele unui site web și ale unei pagini de Facebook.
Dacă nu ști ce să alegi între realizarea unui site web sau a unei pagini de Facebook sau dacă ai deja o pagină de Facebook și crezi că este suficient pentru tine, îți recomand să citești comparația de mai jos.
Sunt peste 40 de criterii după care am făcut comparația între un site web și o pagină de Facebook.
Site web
Pagină de Facebook
Costuri mai mari de realizare site
În anumite configurații costul de realizare a site-ului este rezonabil. Pentru variantele complexe, costurile de realizare pot fi mari. Calculează online, prețul unui site web.
Dacă îți dorești un site simplu, de prezentare cu câteva pagini, costul de realizare a site-ului este relativ mic. Cu cât complexitatea site-ului crește cu atât costurile de realizare vor fi mai mari.
Zero costuri de realizare pagină
Pot apare costuri mici când este utilizat un serviciu plătit de administrare.
Realizarea unei paginile de Facebook nu costă nimic. Dacă ești novice în domeniu și nu reușești să-ți creezi singur pagina, poți apela la un profesionist. Costul de creare a paginii va fi de aproximativ 50€.
Utilizarea unei pagini de Facebook atât ca instrument de socializare, cât și ca site de afaceri poate face munca de construire a unei prezențe online mai simplă, mai ușoară și mai ieftină.
Costuri de mentenanță și administrare
Pentru ca site-ul să funcționeze în parametii corecți, are nevoie de mentenanță.
Dacă înveți să-ți administrezi singur site-ul, nu vei avea costuri de administrare și mentenanță. În cazul site-urilor mai complexe, serviciul de mentenanță devine aproape obligatoriu, iar costurile încep de la 30€ – 50€ pe lună și pot ajunge la sute sau mii de euro lunar. Citește detalii despre costurile de administrare și mentenanță.
Zero costuri de mentenanță și administrare
O pagina de Facebook se întreține ușor și nu are nevoie de mentenanță.
De partea de mentenanță se ocupă Facebook. Dacă nu ai timp sau nu ai suficientă experiență, poți apela la un specialist pentru administrarea paginii contra cost.
Costuri de hosting
Orice site funcționează prin intermediul unui server (calculator). Costul abonametului lunar pentru server, este mic și începe de la 2€/lună, în cazul site-urilor simple.
Zero costuri de hosting
Nu este necesar un server (abonament de hosting).
Facebook se ocupă de tot ce ține de infrastructura necesară pentru administrarea pagiilor sale. Nu trebuie să plătești nimc.
Costuri suplimentare
Pe parcursul dezvoltării site-ului, pot apare costuri suplimentare.
Costurile suplimentare vor apare în momentul în care dorești să aduci modificări site-ului tău sau să-l dezvolți. Și este chiar indicat să ai un site dinamic, pe care să-l dezolți în mod constant.
Zero costuri suplimentare
Nu ai cum să aduci modificări paginii de Facebook sau să o dezvolți. În concluzie nu vei avea nici costuri suplimentare.
Faptul că nu poți modifica o pagină de Facebook are și dezavantaje. Oricâte postări vei face, oricâte poze vei adăuga, în final pagina ta va arata la fel …. ca o pagină de Facebook. Iar vizitatorii ar dori să știe ce te diferențiază de concurență? Cu o pagină de Facebook, nu te poți să le spui că ești diferit.
Nu poți face singur site-ul
Realizarea unui site web, făcut corect, necesită cunoștințe solide de web design.
Da, există multe alternative de ați face singur site-ul pe platforme gratuite. Totuși nici acelea nu sunt la îndemâna oricui.
Poți alege variantele gratuite dacă dorești șă testezi domeniul și să capeți o minimă experiență. Este chiar indicat să faci acest lucru, pentru că vei înțelege mult mai bine ce înseamnă designul unui site web.
Poți face singur pagina de Facebook
Nu sunt necesare cunoștințe speciale pentru relizarea paginii Facebook.
Crearea unei pagini Facebook este simplă și nu durează mult tip. În 10 minute poți avea o pagină activă. Mai greu este să obții cât mai mulți urmăritori.
Realizarea site-ului durează
Realizarea unui site complex poate dura luni de zile.
Realizarea unui site web necesită timp. Web designer-ul va trebui să înțeleagă domeniul de activitate, produsele, serviciile pe care le oferi și va trebui să creioneze profilul clientului potențial.
Urmează faza de concepție, varianta demo, crearea conținutului, implementarea diverselor funcționalități, testarea etc. Deci durează.
Durează 10 minute
Crearea unei pagini de Facebook, cu setări minime se face rapid în maxim 10 minute.
Și pentru că este atât de simplu să-ți faci o pagină de Facebook, îți poți face mai multe. Nu uita grupurile Facebook, care sunt chiar mai interesante și mai interactive decât paginile.
Acces la peste 5 miliarde de utilizatori
Prin intermediul site-ului web ai practic acces la toți utilizatorii de Internet.
Bineînțeles că nu ai nicio șansă ca toți cei 5 miliarde de utilizatori să-ți vadă site-ul. Dar ai totuși șansa de a alege o abordare mult mai globală.
Acces la 1,4 miliarde de utilizatori
Aroape toată lumea este pe internet, dar nu toată lumea este pe Facebook.
1,4 miliarde de utilizatori nu sunt puțini. Totuși, numărul celor care vor ajunge să-ți vadă pagina va fi extrem de mic, dacă nu vei apela la publicitate.
Ai control total
Tu decizi ce informații afișează site-ul tău.
Nevoia de control este, de fapt, unul dintre cele mai mari motive pentru care ai cu adevărat nevoie de un site web.
Tu faci regulile și nu depinzi de algoritmi unei platforme de socializare.
Nu ai control
Publicarea conținutului pe Facebook este decis de algoritmii acestuia.
Bazarea pe un site terț, cum ar fi Facebook, vine cu unele avantaje. Cu toate acestea, există întotdeauna un compromis. Unul dintre cele mai semnificative compromisuri este lipsa de control asupra propriei tale pagini.
Indiferent cât de mult îți personalizezi pagina de afaceri, tot Facebook este cel care controlează modul în care clienții văd și interacționează cu marca ta.
Pur și simplu nu poți avea suficient control atunci când operezi pe platforma altcuiva.
Ești proprietarul site-ului
Tu ești proprietarul site-ului și poți face ce dorești cu el în limitele legilor.
Fiind propietar poți investi fără griji bani în construcția și dezvoltarea site-ului.
Nu ești proprietarul paginii
Facebook este proprietarul paginii și are toate drepturile asupra acestei.
Pe Facebook, ești un simplu utilizator, nu un client, ceea ce înseamnă că nu prea ai dreptul să te plângi. Și chiar dacă te plângi, în cele mai multe cazuri nu rezolvi nimic. Facebook răspunde în fața acționarilor săi, nu în fața utilizatorilor săi.
Atunci când creezi o postare sau trimiți un mesaj pe Facebook, ești de acord cu următoarele opțiuni de partajare:
– Descărcare. Ești de acord ca alți utilizatori Facebook să descarce imaginile pe care le partajezi pentru vizualizare personală offline.
– Integrare. Utilizatorii pot încorpora conținutul dvs. într-un iframe pe alte platforme decât Facebook, cum ar fi blogurile sau forumurile precum Reddit.
Partajare pe cronologie. Toate fotografiile dvs. pot fi redistribuite în cronologia personală a unui utilizator.
Partajare în grup. Permiteți ca conținutul dvs. să fie partajat în cadrul unor Grupuri private, unde nu puteți vedea cum este folosit sau discutat conținutul dvs.
Partajați în Messenger. Toate postările de pe Facebook pot fi redistribuite în privat în Messenger.
React. Utilizatorii pot reacționa la conținutul dvs. folosind emoticoane pozitive sau negative, iar această activitate poate fi vizibilă pentru alți utilizatori.
Captură de ecran. Orice persoană care vă vizualizează conținutul pe un smartphone sau pe un computer personal poate face o captură de ecran a conținutului dvs.
Ești proprietarul conținutului
Tu ești proprietarul conținutului site-ului, texte, poze, aplicații etc.
Conținutul site-ului este munca ta sau a echipei tale. Textele și pozele sunt creația ta, proprietatea ta și ai toate drepturile de autor asupra lor. Nimeni nu le poate utiliza fără acordul tău în scris.
Facebook și utilizatorii acestuia îți pot utiliza conținutul
Din punct de vedere tehnic, imaginile și informațiile pe care le încărci pe Facebook sunt „deținute” de tine, în conformitate cu termenii și condițiile de pe site-ul lor.
Cu toate acestea, odată ce ai postat o fotografie pe pagina ta de Facebook, ești de acord ca toți ceilalți utilizatori Facebook să fie autorizați să partajeze și să redistribuie conținutul tău.
Te-ai gândit vreodată că muncești la pagina ta pentru a face trafic pentru Facebook. Cu cât conținutul paginii tale este mai interesant, cu atât Facebook va face mai mulți bani din reclamele pe care le inserează în pagina ta.
Nu ești constrâns de reguli
Fiind proprietarul site-ului, tu faci regulile.
Tu ești cel care decide termenii și condițiile de utilizare a site-ului tău. Nu vei mai fi legat de politicile în continuă schimbare ale site-urilor terțe.
Ești constrâns de reguli
Pagina o construiești ținând cont de regulile impuse de Facebook. Termenii de utilizare a Facebook îți pot afecta afacerea.
În momentul în care decizi să-ți administrezi pagina de afaceri pe un site terț, trebuie să respecți termenii și condițiile de utilizare impuse de acesta, indiferent dacă îți plac sau nu.
Ceea ce este și mai rău este faptul că platforme precum Facebook își actualizează în permanență termenii de utilizare și algoritmii care decid afișarea conținutului paginii tale.
Așadar, politicile care păreau favorabile atunci când ți-ai creat pagina s-ar putea schimba în orice moment.
Ce se întâmplă dacă termenii nu mai favorizează modelul tău de afaceri? Ei bine, singurele tale opțiuni sunt să accepți noii termenii nefavorabili sau să îți închizi pagina.
Nimeni nu îți blochează accesul
Fiind proprietarul site-ului, ai acces total la site și nimeni nu îți poate bloca accesul (nu voi lua în calcul situațiile extreme, când un hacker reușește să preia controlul asupra site-ului tău).
Acces blocat
Dacă nu respecți regulile de utilizare, ți se poate bloca accesul la pagina ta sau suspenda contul. Contul poate fi suspendat temporar sau definitiv. Deblocarea unui cont poate dura luni de zile.
Dacă într-o zi, te trezești cu vestea că Facebook ți-a blocat contul sau accesul vizitatorilor la pagina ta? Toți urmăritorii tăi au dispărut și munca ta de ani de zile s-a irosit.
Din păcate mulți deținători de pagini Facebook au avut parte de o astfel de experiență negativă. Lunar, în România există peste 1.000 de căutări pe Google cu textul ”recuperare pagina facebook”.
Poți alege designul
Designul site-ului îl alegi tu, iar posibilitățile sunt nelimitate.
Găsește un web designer priceput și vei fi mândru de site-ul tău.
Nu poți alege designul
Pagina ta de Facebook, va arăta la fel ca toate celelalte. Cosmetizările pe care le poți face sunt minime.
Facebook permite personalizarea antetului paginii, a secțiunilor magazinului și, desigur, a conținutului pe care îl distribui. Asta este tot ce poți face din punct de vedere al personalizării.
Orice ai face, albastrul Facebook va domina în continuare pagina ta, indiferent de stilurile de branding pe care le-ai ales.
Nu vei putea niciodată să îți spui povestea așa cum dorești pe Facebook.
Conținutul paginii, ofertele, promoțiile și actualizările, trebuie să se încadreze în liniile directoare stabilite de Facebook.
Orice conținut pe care îl publici pe Facebook poate fi folosit de Facebook în scopuri proprii, astfel încât pierzi atractivitatea unui conținut exclusiv, unic.
Funcționalitate nelimitată
Tu decizi ce funcționalități are site-ul tău și poți adăuga oricâte, oricând.
Funționalitate limitată
Facebook decide care este funcționalitatea paginii tale.
Poți modifica interfața cu utilizatorul
Poți oricând modifica interfața cu utilizatorul în procesul de dezvoltare a site-ului.
Nu poți modifica interfața cu utilizatorul
Facebook este renumit pentru una dintre cele mai proaste interfețe cu utilizatorul, asupra căreia nu poți interveni.
Site-ul apare în căutările Google
Site-ul tău va fi indexat și va apare în căutările motoarelor de căutare, Google, Bing, Yahoo etc.
Poate nu știai, dar cel mai utilizat site de pe Internet este Google, nu Facebook.
Tot Google este și cel mai utilizat motor de căutare. Știți ce procent de căutări sunt efectuate pe Facebook? Cam 1,05% din totalul căutărilor. Pentru restul de căutări pe Internet sunt utilizate site-urile Google, Youtube, Yahoo, Bing, Amazon etc..
Primordial pentru tine este să apari în căutările oamenilor pe Google și apoi pe Facebook.
Apariția în căutările Google aproape inexsitentă
Facebook restricționează indexarea informațiilor de către motoarele de căutare.
Facebook restricționează accesul motorelor de căutare. Din acest motiv, cantitatea enormă de informații de pe Facebook nu este indexată și nu este accesibilă prin intermediul Google , Bing, Yahoo etc.
Dacă vrei să cauți ceva pe Facebook, ești obligat să folosești funcția de căutare Facebook. O funție rudimentar implementată, ineficientă ce îți oferă rezultate de foarte multe ori irelevante.
Site în mai multe limbi
Site-ul poate fi construit să afișeze informația în mai multe limbi (engleză, franceză, germană etc.).
O singură limbă pentru afișarea informației
Nu ai posibilitatea de a scrie informația de pe pagina de Facebook în mai multe limbi.
Captarea atenției vizitatorilor
Poți capta atenția vizitatorilor și îi poți direcționa către paginile dorite.
Odată ce vizitatorul a ajuns pe site-ul tău, îi poți capta toată atenția.
Îi poți transmite informații utile și într-o anumită măsură îl poți determina să acționeze în anumite moduri (să se aboneze la newsletter, să-ți ofere informații, să cumpere un anumit produse sau serviciu etc.)
Distragerea atenției vizitatorilor
Modul în care a fost concepută pagina de Facebook, nu permite captarea eficientă a atenției și direcționarea vizitatorilor.
Pagina ta de Facebook este înconjurată de foarte multe informații de la alte persoane, pagini și grupuri, care distrag atenția vizitatorului.
Poți face SEO
Poți optimiza site-ul pentru a apare în căutările Google (și a altor motoare de căutare) după anumite cuvinte cheie.
Cu ajutorul tehnicilor de optimizare SEO, poți obține în timp o creștere organică și constantă a site-ului în căutările Google, fără să fi nevoit să îți promovezi site-ul prin publicitate plătită.
Nu poți face SEO
Nu poți optimiza pagina de Facebook pentru apariția ei în căutările Google și a altor motoare de căutare.
Este aproape imposibil să optimizezi o pagină de Facebook pentru motoarele de căutare.
În ultimii ani, reach-ul organic (numărul total de persoane la care ajunge o postare) pe platforma Facebook a scăzut în mod constant, pentru că Facebook încearcă prin toate metodele să te determine să plătești pentru publicitate.
Probabil în cazul companiilor mari, bugetele pentru publicitate nu sunt o problemă. Dar problema apare în cazul proprietarilor de afaceri mici, cu bugete limitate.
Relație indirectă cu clienții
Relația cu clienții o poți întreține prin activarea comentariilor, implementarea unei pagini de întrebări și răspunsuri sau a unui forum.
Relație directă cu clienții
Poți afla detalii suplimentare despre potențialii clienți, vizititatori ai paginii.
Poți cere păreri, poți discuta cu urmăritorii paginii și puteți face oamenii să fie mai conștienți de brandul tău..
Greu de creat o comunitate
Este mai dificilă crearea unei comunități cu ajutorul unui site web.
Ușor de creat o comunitate
Crearea unei comunități în jurul unui subiect comun este facilă.
Controlul conversațiilor
Ai control total al discuțiilor, comentariilor, mesajelor etc de pe site-ul tău.
Tu aprobi publicarea oricărui text pe site-ul tău. Poți evita în acest fel spam-ul, comentariile nepotrivite etc.
Nu ai controlul total al conversațiilor
Nu puteți elimina o recenzie negativă de pe Facebook, indiferent de câte minciuni conține.
Atunci când un client mulțumit scrie o recenzie obiectivă, este o șansă pentru ceilalți să citească informații utile despre produsele și serviciile pe care le oferi.
Recenziile negative descurajează clienții fără a-ți permite vreodată să te aperi împotriva afirmațiilor inexacte.
Această dezinformare ar putea însemna zeci sau sute de clienți pierduți atunci când singura ta resursă online este o pagină de Facebook.
Statistici confidențiale
Doar tu ai acces la statisticile site-ului tău.
În afară de faptul că prin intermediul unui cont Google analitics, ai acces la un volum mare și diverse de statistici, acestea sunt confidențiale. Doar tu ai acces la aceste statistici.
Statistici parțial vizibile
Toată lumea poate vedea câți fani ai… sau nu ai în comparație cu concurența ta.
Toți cei care îți vizitează pagina de Facebook vor putea vedea exact câți urmăritori are pagina, câte like-uri au postările și toate comentariile.
Uneori acest lucru este benefic, alte ori nu.
Informația este ușor de găsit
Un site corect construit, oferă vizitatorului informații complexe ușor de găsit.
Informație greu de găsit
Căutarea informației pe Facebook poate fi uneori un coșmar.
Confidențialitatea informațiilor
Accesul la informațiile confidețiale le ai doar tu.
Încălcări ale confidențialității
Toate informațiile despre tine și pagina ta sunt la îndemâna Facebook care poate face practic orice dorește cu ele.
După scandalul Cambridge Analytica, baza de utilizatori a Facebook a început să scadă. Având în vedere că securitatea și confidențialitatea reprezintă o problemă permanentă, va trebui să fi foarte atent la tipul de informații pe care le publici pe pagina ta de Facebook.
Acces facil la toate resurele site-ului
Vizitatorul are un acces facil la toare resursele site-ului.
Acces dificil la resursele paginii
Pe o pagină de Facebook nu poți afișa orice dorești și în orice formă.
Acces la datele vizitatorilor
Site-ul îți oferă un acces mai facil la datele de contact ale vizitatorilor (adrese de email).
Acces limitat la datele vizitatorilor
Prin toate mijloacele, Facebook încearcă să îți limiteze accesul la datele de contact ale vizitatorilor.
Lipsa reclamelor
Tu decizi dacă site-ul va afișa reclame sau nu.
Ești inundat de reclame
Mai multe reclame și mai puțină informație pe care utilizatorii doresc cu adevărat să o vadă. Acesta s-ar părea că este motto-ul Facebook.
Puțin timp alocat pentru administrare
Site-ul odată creat, nu necesită mult timp pentru administrarea acestuia.
Mult timp alocat pentru administrare
Pagina de Facebook, necesită postări regulate sau reclamă, pentru a putea fi cât mai vizibilă.
Vizibilitate totală a informației
Orice informație publicată pe site, este vizibilă pentru toți vizitatorii siteului.
Vizibilitate parțială a informației
Atunci când îți actualizezi pagina, maxim 35% dintre fanii tăi de pe Facebook vor vedea actualizările.
Și atunci te întrebi, pentru ce ai consumat efort, timp și bani să-ți faci o pagină de 10.000 de urmăritori (doar un exemplu), dacă din acei 10.000 de urmăritori doar 15% – 35% vor vedea postările tale?
Decizia Facebook de a afișa cu prioritate conținutul plătit are consecințe semnificative asupra modului în care utilizatorii vor interacționa cu postările tale.
Este bine să ști că, postările cu link către alte site-uri (imaginea din postare fiind preluată din link) vor avea un număr de aproximativ 3 – 4 ori mai mic de afișări pe paginile umăritorilor în comparație cu postările cu text și poză încărcată pe Facebook. Pare incredibil, dar în acest mod, Facebook îți arată că nu apreciază conținutul altor site-uri.
Aceași problemă apare și la postarea link-urilor către Youtube. Dacă încarci video pe Facebook vei avea de 3, 4 ori mai multe vizualizări decât dacă postezi link-ul de pe Youtube.
Recenzii diverse
Poți afișa pe site diverse recenzii de la Facebook, Google sau alte site-uri și rețele de socializare.
Recenziile sunt extrem de importante pentru tine și afacerea ta. Publicarea lor pe site, este obligatorie.
Poți prelua în mod automat pe site-ul tău, recenziile de pe Facebook, Google, Trip Advisor și multe alte site-uri.
Doar recenzii Facebook
Cu excepția recenziilor Facebook, nu poți afișa alte recenzii.
Poți publica pe site automat informații de pe alte site-uri
Există module ce pot prelua și publica automat pe site-ul tău, informații de pe aproape orice alt site, mai ales de pe rețelele de socializare gen Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube etc..
Dacă dorești să afli cum poți face aceste postări automate, citește acest articol.
Nu poți publica automat informații de pe orice site
Facebook este mult mai restrictiv în privința publicării automate a informațiilor de pe alte site-uri.
Deși Fcebook este mai restrictiv, poți posta paginile site-ului tău pe Facebook. Vezi aici cum poți face acest lucru.
Competiție mai redusă
În multe situații, competiția cu alte site-uri este mai redusă.
Există competiție acerbă și pentru site-ul tău. Dar odată ce ai reușit să aduci vizitatorul pe site, poți să-i obții întreaga lui atenție, fără ca acesta să fie deranjat de reclame, noutățiile din feed, mesaje etc..
Competiție acerbă
Pe Facebook se creează mult mai mult conținut decât poate fi preluat de către utilizatori.
Concurența pe Facebook este în fiecare zi tot mai mare. În primul rând, trebuie să te lupți cu alte afaceri pentru a atrage atenția clienților. Pe măsură ce tot mai multe companii creează pagini de Facebook, concurența devine și mai acerbă, obligând deținătorii paginilor să investească în reclame.
Branding nelimitat
Site-ul web îți permite să-ți construiești mult mai ușor identitatea online.
Branding limitat
Construirea unei identități online este limitată. Aspectul paginilor de Facebook este prea rigid pentru a crea un branding adecvat.
Multe variante de promovare
Există multe variante de promovare a site-ului. Le poți alege pe cele care sunt mai eficiente.
Privește în jurul tău și vei vedea că toate companiile serioase își promovează afacerea pe mai multe canale de publicitate. Un site web este o piesă centrală perfectă pentru foarte multe dintre metodele de promovare existente: Google Ads, marketing afiliat, podcasturi, clipuri pe Youtube, platforme de socializare.
Puține variante de promovare
Modalitățile de promovare a unei pagini de Facook sunt limitate.
Facebook îți oferă câteva moduri de promovare cu o eficiență care este de multe ori doar satisfăcătoare.
Atunci când alegi să faci un anumit tip de promovare, măsoară și eficiența acesteia. Un parametru foarte important este costul per click.
Compară cât este costul per click la o campanie Google Add și cât la o campanie de promovare pe Facebook. S-ar putea să ai o mare surpriză.
Instrumente de promovare complicate
Instrumentele de promovare în cazul unui site web sunt mai complexe și practic sunt mai dificil de realizat.
Setarea unei campanii eficiente Google Add sau realizarea unei campanii de email marketing nu sunt la îndemâna oricui. Pentru realizarea acestui gen de campanii va trebui să apelați la persoane cu experiență în domeniu.
Instrumente de promovare simple
Există variante simple și rapide de promovare.
Facebook oferă o variantă simplă de promovare, pe care oricine o poate seta. Totodată, trebuie să ști că și în cazul Facebook setarea unei campanii eficiente este treabă de profesionist. Dacă o setezi incorect vei cheltui bani fără să obții rezultatul dorit.
Promovare mai eficientă
Pentru că există mai multe variante de promovare, le poți alege pe cele mai eficiente.
Promovare mai puțin eficientă
Deși prețurile promovărilor par a fi mai mici, eficiența promovărilor este mai redusă.
Captarea atenției pe Facebook este una din cele mai mari provocări. Facebook este o rețea socială. Oamenii nu intră pe site ca să-ți vadă reclamele ci pentru a se conecta cu prietenii și familia.
Deși reclama ta, va fi afișată pe pagina unui utilizator, există întotdeauna posibilitatea ca acesta să nu o bage în seamă. Și practic ai plătit-o degeaba.
De multe ori Facebook seamănă cu împrăștierea pliantelor din avion. Mulți le văd pe jos, puțini se apleacă să le citească.
Oferă credibilitate vizitatorilor
Un site corect construit, oferă mult mai multă încredere vizitatorilor în comparație cu o pagină de Facebook.
Există un motiv întemeiat pentru care chiar și afacerile mici își doresc un site web. Își doresc credibilitatea pe care o conferă deținerea unui site.
Oferă mai puțină credibilitate vizitatorilor
Paginile Facebook dau o notă de amatorism.
Adevărul este că oricine poate crea o pagină de Facebook, o poate umple cu date false și poate cumpăra mii de like-uri sau recenzii pentru a ne face să credem că este o companie legitimă.
Dar nu oricine poate avea un site web!
Magazin online specializat
Poți crea de la magazine online simple la magazine online complexe.
Magazin online rudimentar
Poți crea doar un magazin online simplu și ineficient.
Poate că Facebook va continua să dezvolte această opțiune de a crea un magazin online și în viitor, vei putea crea magazine online complexe. Din păcate varianta de acum nu poate fi luată în calcul.
Instrumente de analiză a traficului complexe
Ai acces la instrumente diverse și complexe de analiză a traficului site-ului.
Instrumente limitate de analiză a traficului
Facebook are un set nu foarte complex de instrumente de analiză a traficului.
Deși instrumentele de analiză a traficului sunt mai puține decât în cazul celor oferite de Google și alte companii, sunt suficiente pentru o analiză decentă.
Este bine să ști că Facebook a fost acuzat de multe ori, că oferă date care induc în eroare utilizatorii paginilor de Facebook.
Backup nelimitat
Poți face backup-ul site-ului oricând și în diverse variante.
Făcând un back-up regulat (se poate face automat), site-ul va fi mereu în siguranță și îl poți reface la orice versiune dorești.
Dacă nu ești mulțumit de serviciile de hosting, îți poți muta site-ul la alt furnizor.
Backup limitat
Ai o singură variantă de backup care de multe ori este inutilă, având o funcționare cu probleme.
Teoretic, există o funcție prin care poți salva conținutul unei pagini de Facebook Încearc-o și vezi cât de bine funcționează :).
Poți implementa diverse funcționalități
În afară de informații, poți pune la dispoziția vizitatorilor diverse aplicații utile.
Să luăm ca exemplu site-ul webage.ro. În afară de informațiile legate de serviciile pe care le oferim, site-ul oferă aplicații și formulare online gratuite de calcul, teste și chestionare (vedeți aplicațiile aici).
Nu poți implementa nimic
În afară de aplicațiile implicite puse la dispoziție de Facebook, nu poți implementa alte aplicații.
Deși din această comparație rezultă clar că o pagină de Facebook este net inferioară în comparație cu un site web, trebuie să recunoaștem că Facebook nu trebuie ignorat. De fapt o pagină de Facebook este vitală pentru aproape orice afacere.
Poate o pagină de Facebook să înlocuiască un site web?
Nu, dar acestea pot funcționa împreună ca instrument de marketing online pentru a te ajuta să-ți mărești numărul de clienți.
În concluzie ideal ar fi să ai un site web, o pagină de Facebook și conturi pe alte rețele de socializare cum ar fi: Instagram, Twitter, Google Business, Pinterest, Reddit, Tumblr etc. Cu cât ești mai prezent pe internet, cu atât este mai bine pentru tine și afacerea ta.