Când ar trebui să schimbi designul site-ului?
Nu există un răspuns unic și clar la această întrebare. Specialiști din domeniu estimează că un site web ar trebui să beneficieze de o schimbare semnificativă a designului cam o dată la 1,5 – 3 ani.
Trei ani, în lumea digitală înseamnă foarte mult, atât din punct de vedere estetic dar mai ales din punct de vedere tehnic.
Ceea ce a fost atractiv și interesant din punct de vedere estetic acum trei ani probabil că nu mai este astăzi iar din punct de vedere tehnic, trei ani sună chiar mai rău.
Neactualizarea site-ului permite altora să obțină un avantaj competitiv față de tine în ceea ce privește tehnicile de design web.
M-am apucat să scriu acest articol chiar în plin proces de refacere a site-ului webage.ro.
Eu aduc modificări majore site-ului webage.ro în fiecare an și bineînțeles adăug săptămânal conținut nou.
Modificările pe care le fac în acest moment sunt următoarele:
- Modificarea designului paginilor;
- Modificarea graficii utilizate pe site;
- Modificarea meniurilor;
- Îmbunătățirea interfeței cu utilizatorul;
- Modificarea secțiunilor CTA (Call to action), conform noii strategii promoționale;
- Dezvoltarea secțiunii de formulare online;
- Înlocuirea unor module (pluginuri) cu altele mai performante;
- Înlocuirea modulelor (pluginurilor) care nu mai beneficiau de update-uri sau suport tehnic din partea producătorilor.
Frecvența cu care ar trebui să schimbi designul site-ului tău depinde de mai mulți factori, cum ar fi scopul site-ului, audiența țintă și resursele disponibile.
În general, este recomandat să actualizezi designul site-ului în mod regulat pentru a menține aspectul actual și pentru a te asigura că site-ul este optimizat pentru dispozitivele și browserele actuale.
Schimbarea designului site-ului poate, de asemenea, să te ajute să atragi mai mulți vizitatori și să păstrezi interesul acestora.
Cu toate acestea, schimbarea designului site-ului poate fi un proces costisitor și care necesită destul de mult timp, așa că este important să stabilești o frecvență care se potrivește cu resursele și obiectivele tale.
Este important să evaluezi necesitățile tale și să iei în considerare sfaturile unui specialist în web design înainte de a decide dacă și când să modifici designul site-ului.
Consensul online pare să spună că un site web ar trebui reproiectat cel puțin o dată la trei ani. Având în vedere că tehnologia se schimbă în mod constant și că noi tehnici de design sunt implementate practic în fiecare lună, s-ar putea să trebuiască să-l refaceți chiar mai devreme pentru ca site-ul să aibă un aspect fresh.
Designul site-ul, conținutul etc. trebuie imbunatatite in mod continuu. Eu refac designul siteului meu o data la 2 ani, iar modificarile sunt destul de importante.
Da. Fara nicio urma de indoiala, siteurile trebuie modificate in mod constant. Daca nu vi cu noutati de design si de continut, publicul isi pierde total interesul. Redesignul este un MUST
Credeți sau nu dar vizitatorii trag prima concluzie după 15 secunde de la vizitarea site-ului. Dacă firma ta are un site învechit, vei fi etichetat într-un mod dezavantajos, chiar dacă adevărul este altul. Sau poate nu este …
Afacerea ta se poate schimba foarte mult într-un an iar siteul tău nu reflectă aceste schimbări.
Poate că ai făcut unele modificări la produsele sau serviciile pe care le oferi.
Eu zic că la un site trebuie să apară modofocări în mod constant.