Concluzii pe care le-am tras despre utilizarea reală a site-urilor web

Despre modul în care folosim site-urile web

Sumarul textului din acest articol:

(Dacă nu vrei să citești tot articolul, citește doar sumarul)

  • Scănam paginile, nu le citim. Ne dorim să găsim informații rapid, așa că parcurgem rapid textul în căutarea a ceea ce ne interesează.
  • Nu facem alegeri optime, ne mulțumim. De cele mai multe ori, selectăm primul link care pare relevant, în loc să analizăm toate opțiunile.
  • Nu ne dăm seama cum funcționează lucrurile, dar încercăm să ne descurcăm. Utilizăm tehnologia fără a înțelege pe deplin cum funcționează aceasta.

Vezi prețurile serviciilor

Prețuri

În toți anii în care am observat cum folosesc oamenii web-ul, am realizat diferența uriașă dintre modul în care credem noi că oamenii folosesc site-urile și modul în care o fac cu adevărat.

Din păcate creăm site-uri ca și cum oamenii ar analiza fiecare pagină, citind tot textul cu atenție, înțelegând cum am organizat informațiile și cântărind opțiunile înainte de a alege pe ce link să dea click.

De fapt, ce fac majoritatea (dacă avem noroc) este să arunce o privire rapidă la fiecare pagină nouă, să scaneze o parte din text și să dea click pe primul link care le atrage atenția sau care seamănă vag cu ceea ce caută. Există aproape întotdeauna părți mari din pagină pe care nici măcar nu le observă.

1. Utilizatorii nu citesc paginile web, le scanează.

De ce scanăm paginile?

  • Avem tot timpul o misiune de îndeplinit. De cele mai multe ori, utilizarea Internetului, implică încercarea de a obține ceva foarte rapid. Ne comportăm ca niște rechini: trebuie să ne mișcăm continuu, altfel „murim”. Nu avem timp să citim mai mult decât e necesar.
  • Știm că nu trebuie să citim totul. Pe majoritatea paginilor, ne interesează doar o fracțiune din conținut. Căutăm bucățile relevante pentru interesele sau sarcinile noastre, restul fiind irelevant.
  • Suntem buni la asta. Este o abilitate de bază: când învățăm să citim, învățăm și să scanăm. Am făcut asta toată viața cu ziare, reviste, cărți sau, pentru cei mai tineri, pe Reddit, Tumblr sau Facebook.

2. Nu facem alegeri optime. Alegem prima opțiune rezonabilă.

De ce nu căutăm cea mai bună alegere?

  • Pentru că suntem pe fugă. Optimizarea este dificilă și ia mult timp. Alegerea primei opțiuni rezonabile este mai eficientă.
  • Penalizarea pentru ghicirea greșită este mică. Spre deosebire de lupta cu incendiile, penalizarea pentru o alegere greșită pe un site web este doar câteva click-uri pe butonul „Back”.
  • Evaluarea opțiunilor nu îmbunătățește adesea șansele. Pe site-uri prost proiectate, efortul de a face cea mai bună alegere nu ajută cu adevărat. Prima ghicire este adesea la fel de bună.
  • Ghicirea este mai distractivă. Este mai puțin muncă decât evaluarea opțiunilor și, dacă ghicim corect, este mai rapid. Introduce și un element de șansă, posibilitatea plăcută de a întâlni ceva surprinzător și bun.

3. Nu ne dăm seama cum funcționează lucrurile. Ne descurcăm cum putem.

Foarte puțini oameni își iau timp să citească instrucțiunile. În schimb, avansăm și ne descurcăm, inventând propriile povești vagi despre ce facem și de ce funcționează. Și, de fapt, astfel ne rezolvăm treburile.

De ce se întâmplă asta?

  • Nu ne pasă cum funcționează lucrurile, atât timp cât le putem folosi. Nu e vorba de lipsă de inteligență, ci de lipsă de interes. Nu e important pentru noi.
  • Odată ce găsim ceva ce funcționează, ne ținem de acel lucru. Dacă găsim o metodă, chiar dacă este ineficientă, nu căutăm alta mai bună. Vom folosi o metodă mai bună doar dacă o descoperim accidental.

Este esențial să înțelegi aceste realități despre utilizatori. În loc să te frustrezi că oamenii nu folosesc site-ul așa cum ai intenționat, acceptă aceste comportamente și proiectează site-uri care să le fie utile în modul în care le folosesc ei. Dacă utilizatorii tăi vor trata site-ul ca pe un panou publicitar, atunci creează panouri publicitare excelente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *