Din categoria ”În spatele scenei: Sfaturi de la un web designer despre crearea și promovarea site-urilor web” – Ofertă creare magazin online pentru vânzarea de produse cosmetice
Cererea clientului
Salut,
Ne gandim la un magazin online si ne intereseaza un website. Tu ai experienta. Poti detalia cam care ar fi consturile, durata de executie si care ar fi pasii?
Vor fi produse de cosmetica.
Răspunsul Webage
Salut,
Găsești în atașament fișierul cu oferta.
Observații:
1. Pentru plăți, recomand Netopia. La un moment dat aveau cel mai mic comision (aprox 1% din valoarea tranzacțiilor);
2. Deși nu este obligatoriu, pot instala și un modul de sincronizare cu un program de contabilitate gen Smart Bill sau Oblio.
3. Pot adăuga un modul de integrare multiplă cu curierii din România. Am testat https://curie.ro/
Vezi detaliile din fișierul excel, care conține o variantă funcțională la prețul de XXXX€.
Prețul include și introducerea a maxim 10 produse.
La această variantă, poți adăuga diverse module, încă de la început sau pe parcursul folosirii magazinului online.
Termen de execuție. minim 2 săptămâni pentru varianta din fișier.
Pașii pe scurt:
1. Facem contractul
2. Analizez concurenții
3. Mă apuc de lucru
4. Între timp tu trebuie să:
– cumperi domeniul;
– cumperi abonamentul de hosting;
– faci cont la Netopia;
– faci cont la SmartBill (dacă este necesar)
– faci cont la Curio.ro
– faci/obții pozele produselor și descrierea lor
5. Termin site-ul și îl pun pe serverul tău
6. Urmează adăugarea produselor
– Acestea se pot adăuga produs cu produs sau se poate face o automatizare care să preia dintr-un fișier excel, denumirea, descrierea, prețul etc. Este un proces destul de complex, dar merită făcut în cazul în care numprul de produse este mare.
– Pozele trebuie redimensionate și optimizate.
7. Testare funcționalitate site
8. Analiza comportamentului utilizatorilor
9. Optimizare
10. Planificarea bugetului de marketing pe un an, și începerea campaniilor de promovare
Mențiuni:
– În cazul cosmeticelor, este esențial ca fotografiile să fie profesionale;
– Sunt necesare descrieri detaliate și convingătoare care evidențiază beneficiile produselor;
– Ar trebui să facem un design curat și atractiv (nu foarte încărcat);
– Partea de promoții și reduceri este esențială;
– Și în acest caz ar putea fi util un blog, mai ales dacă produsele vândute au un grad de unicitate;
– Setarea Google Analytics, TAG MAnager, Microsoft Clarity ar fi utile pentru analiza comportamentului utilizatorilor și optimizarea site-ului & promoțiilor
Alte module/pluginuri ce pot fi instalate ulterior dacă este necesar
– WooCommerce Product Bundles: Permite crearea de pachete promoționale cu produse complementare (e.g., un set de îngrijire a pielii, un set de machiaj).
– WooCommerce Brands: Permite organizarea și afișarea produselor după branduri.
– Product Image Zoom: Oferă opțiunea de zoom pentru imaginile produselor.
– Color Picker: Dacă vinzi produse de machiaj sau vopsea de păr, permite clienților să selecteze culoarea dorită dintr-o paletă vizuală.
– Customer Reviews: Un plugin de recenzii mai avansat, care permite clienților să încarce și fotografii cu produsele.
– Instagram Feed: Afișează feed-ul de Instagram pe site-ul tău, în special dacă ai conținut atractiv cu produsele.
Promovare
Pentru succesul unui magazin online, promovarea este esențială și poți folosi următoarele:
– SEO pentru fiecare pagină și fiecare produs;
– Promovare organică și plătită pe rețelele de social media;
– Email marketing;
– Google Ads;
– Promovare pe YouTube;
– Colaborarea cu influenceri, atât pe partea de bloguri cât și video;
– Webinarii, podcasturi, concursuri, etc.
O zi bună,