Adaptează-te la Consent Mode 2 înainte să fie prea târziu!

Adaptează-te la Consent Mode 2 înainte să fie prea târziu

Ce trebuie să știe fiecare proprietar de site web despre Google Consent Mode 2?

Se pare că toți clienții mei, care au campanii Google Ads în desfășurare au primit email-uri despre implementarea noului ”Consent Mode 2”. Deși email-urile încearcau să lămurească problema, acestea conțin informații despre implementarea acestui ”Consent Mode 2” care m-au făcut să mă iau cu mâinile de cap. 

 
Dacă și tu ai primit acest email și te-ai simțit la fel de uluit, nu ești singur. Mai ales dacă tot ce știi despre site-ul tău web este că ai unul. Habar n-ai ce înseamnă web development, JavaScript sau Google Tag Manager.
 
 
Să lămurim misterul. Deci, dacă:
  •  site-ul tău afișează reclame prin serviciul Google Adsense;
  •  îți promovezi site-ul prin campanii Google Ads;
  •  site-ul tău folosești Google Analytics, pentru statistici;
atunci este mega important să implementezi acest „Consent Mode 2”.
De ce? Pentru că altfel s-ar putea să nu mai fii în regulă cu toate regulile alea noi și stricte ale UE legate de confidențialitatea datelor utilizatorilor.
 
 
Ok, deci trebuie să facem ceva. Dar ce anume? Ei bine, ai doar trei variante:

  1. Varianta complicată: Să-ți bagi mâinile în codul site-ului și să modifici tu acolo ca să gestionezi dacă vizitatorii acceptă sau nu cookie-urile. Sună amuzant, nu? Nu prea.
  2. Varianta de mijloc: Să folosești ceva numit Google Tag Manager pentru a seta niște scripturi predefinite, triggere și variabile, care să se ocupe de treaba asta. Sună mai bine decât varianta 1, dar tot trebuie să fii un fel de de guru în Tag Manager ca să înțelegi cum funcționează.
  3. Varianta „simplă” – varianta prin parteneri CMP: Să plătești un abonament la un serviciu specializat care să gestioneze cookie-urile pentru tine. Sună bine până afli că pentru acest serviciu trebuie să plătești o sumă lunară (între 5€ și 999€ / lună, în funcție de numărul de pagini ale site-ului și trafic) și din păcate tot trebuie să instalezi niște scripturi pe site. Ce să-faci, nimic nu e perfect.
 
 
Acum, ce variantă să alegi? Păi, depinde de cunoștințele tale tehnice. Dar indiferent ce alegi, un lucru e clar: trebuie să acționezi ACUM. De fapt, ieri. Pentru că termenul limită a fost undeva în martie 2024. Ups!

Și dacă nu faci nimic, ce se poate întâmpla?

  • Google s-ar putea să-ți taie accesul la reclamele personalizate și la funcțiile alea faine de remarketing pentru utilizatorii din Europa (asta dacă folosești Google Ads și Google Adsense);
  • S-ar putea să ai date incomplete sau greșite în Google Analytics și în alte instrumente de raportare (este important în cazul în care chiar folosești datele din Google Analytics, căci dacă nu le folosești, nu te afectează cu nimic);
  • Și cel mai rău, ai putea primi amenzi usturătoare pentru că nu respecți regulile alea noi de confidențialitate, cum ar fi celebrul GDPR.

 

 

Ce e de făcut? Dacă ești în această situație și simți că-ți explodează capul numai când te gândești la asta, am o veste bună: te pot ajuta eu!

Serviciile mele de implementare a Consent Mode 2 includ varianta aia de mijloc, cu Google Tag Manager. Adică eu mă ocup de toate setările și scripturile, și tu poți să dormi liniștit noaptea știind că site-ul tău e în regulă. În plus, poți cere un audit gratuit pentru site-ul tău, ca să afli dacă respecți cerințele EU.

Nu lăsa pe mâine ce poți face azi. Sau ce puteai face acum câteva luni, dar mă rog. Important e să acționezi acum, înainte să fie prea târziu. Viitorul tău online ar putea depinde de asta. Fără glumă.

Citește și ”Cum să-ți faci site-ul conform cu GDPR fără a-i afecta funcționalitatea

Dragoslav Radovan

Dragoslav Radovan
Web Designer, Webage

18 comentarii la “Adaptează-te la Consent Mode 2 înainte să fie prea târziu!

  1. Nicula a scris:

    Bună. La ce pret faceti implementarea?

    • Radovan D. a scris:

      Bună ziua,
      Prețul depine de soluția tehnică utilizată, care la rândul ei depinde de:
      – tipul site-ului;
      – platforma folosită (de exemplu WordPress, Joomla etc.)
      – pluginul folosit pentru gestionarea GDPR-lului;
      – dacă site-ul are sau nu un cont Google Tag Manager sau trebuie creat;
      – etc.

      Prețurile de implementare pleacă de la 65€ și pot ajunge la 150€ – 200€ în cazurile mai complexe.

  2. Andrei Marchis a scris:

    Articolul e destul de clar, dar mi-ar fi plăcut mai multe exemple concrete despre cum să implementez GDPR pe site-ul meu.

    • Radovan D. a scris:

      Articolul se dresează proprietarilor de site-uri. Implementarea ”Consent Mode 2” nu este simplă, necesită cunoștințe avansate de web development și modul de implementare diferă de la un site la altul.

  3. Carmen Sinculici a scris:

    Eu n-am prea inteles ce inseamnă consimtamantul explicit in contextul GDPR.

    • Radovan D. a scris:

      Da, este destul de complicată partea aceasta cu GDPR-ul, implmentarea…. În plus, ca un site să fie conform cu normele GDPR trebuie să îndeplinească și alte criterii gen politica de confidențialitate etc.

  4. Kent a scris:

    Foarte informativ! Întrebarea mea este cum afectează GDPR site-urile de comerț electronic? Articolul nu acoperă acest aspect.”

    • Radovan D. a scris:

      Implementarea este valabilă pentru orice tip de site: site de prezentare, blog, magazin online etc.

  5. Vasi XXL a scris:

    Se pare că respectarea GDPR este mai complicată decât credeam inițial.

  6. Alin Hurjui a scris:

    Desi inteleg necesitatea protejarii datelor personale, unele dintre aceste masuri par a fi excesive si ar putea afecta atat experienta utilizatorilor cat si pe mine ca detinator al site-ului

  7. Kirk a scris:

    pare o sarcină dificilă, dar necesară

  8. Eliner a scris:

    putem obtine multe detalii despre implicațiile legale ale neconformității cu GDPR? adica riscurile și sancțiunile

  9. Eric a scris:

    Daca implementam bannerul pentru cosimntamant, scad conversiile masurate in Google Ads?

    • Radovan D. a scris:

      Dacă bannerul pentru consimțământ nu este implementat sau nu este implementat corect, conversiile vor scădea cu aproximativ 20%, în funcție de modul de implementare.
      Dacă site-ul folosește „Google Consent Mode V2”, măsurarea conversiilor nu va fi afectată prea mult.
      Google a creat Consent Mode V2 (după V1) pentru a ajuta campaniile Google Ads să funcționeze bine, respectând regulile de confidențialitate.

      Citiți și articolul: https://webage.ro/cum-sa-ti-faci-site-ul-conform-cu-gdpr-fara-a-i-afecta-functionalitatea/

  10. DigitalGuy a scris:

    Google pune accentul pe conformitatea cu politica UE privind consimțământul utilizatorilor pentru remarketingul audienței bazat pe etichete în Spațiul Economic European (SEE), cu etape-cheie care trebuie îndeplinite până în martie 2024.
    Implementarea unui banner de consimțământ pe site-uri web sau aplicații este primul pas, Google recomandând utilizarea unei platforme certificate de gestionare a consimțământului (CMP) pentru conformitate și ușurință de implementare.
    Pentru campaniile web, trebuie implementat modul de consimțământ v2 actualizat, care include setarea noilor parametri „ad_personalization” și „ad_user_data” pentru a asigura gestionarea corespunzătoare a consimțământului și remarketingul audienței.
    Agenții de publicitate pentru aplicații trebuie să actualizeze cea mai recentă versiune a Google Analytics pentru Firebase SDK și să adopte modul de consimțământ v2, cu setări ale parametrilor de consimțământ similare celor necesare pentru campaniile web.
    Agenții de publicitate care utilizează parteneri terți pentru atribuirea aplicațiilor trebuie să își actualizeze SDK-urile și să colaboreze cu partenerii pentru a trece parametrii de consimțământ relevanți până în Q1 2024, asigurând conformitatea și eficiența continuă a campaniei.

  11. Marcel Oros a scris:

    Nu prea inteleg la ce se refera acest consent mode 2?

    Eu am instalat pe site modulul Coookie Consent, care afiseaza o fereastra si intreaba vizitatorul daca este de acord cu cookieurile sau nu. Ce am eu, nu este suficient?

    • Radovan D. a scris:

      1. Dacă modulul acela Cookie Consent este corect implementat, și intradevăr blochează Cookie-urile, atunci este suficient.
      2. Dacă modulul acela Cookie Consent nu este corect implementat, și cere doar consimțământul dar nu blochează Cookie-urile, atunci nu este ok și chiar ai o problemă din punct de vedere legal.
      3. Dacă folosești campanii de promovare Google Ads, pentru promovarea site-ului, și ai modulul Cookie Consent implementat în versiunea 1, îți va afecta negativ campania de promovare Google Ads. Trebuie să implementezi Consent Mode versiunea 2.
      4. Dacă folosești Google Analytics, pentru colectarea datelor statistice pentru site-ul tău, și ai modulul Cookie Consent implementat în versiunea 1, îți va afecta negativ statisticile. Trebuie să implementezi Consent Mode versiuena 2.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *