Cea mai mare greșeală pe care o fac proprietarii de site-uri web 2022

Cea mai mare greșeală, The biggest mistake, Der größte Fehler, La plus grosse erreur, L'errore più grande, El mayor error

Cea mai mare greșeală pe care o fac proprietarii de site-uri web.

Ok, ți-ai făcut un site. Ce faci mai departe? Majoritatea deținătorilor de site-uri nu mai fac nimic. Și acest lucru este o greșeală fundamentală.

Pot înțelege cazul persoanelor fizice, care și-au făcut un site din hobby sau din curiozitate și nu doresc, nu știu sau nu au timpul necesar să-și promoveze site-ul. Dar nu înțeleg cazul firmelor care și-au făcut un site și nu mai investesc niciun leu în promovarea sa.

Foarte multe firme mici și chiar medii, nu consideră site-ul lor o resursă și un instrument fenomenal de creștere, promovare, obținere de informații de la potențialii clienți etc. Odată site-ul făcut, rămâne așa și parcă nimeni din firmă nu mai are timp de el. În opinia mea, subutilizarea site-ului web este cel mai mare păcat pe care îl poate comite o companie în 2022.

Site-ul l-ai făcut cu un scop. Să-ți crești afacerea, să aduci clienți noi, să crești notorietatea firmei, brandului, să anunți potențialii clienți că ai serviciile sau produsele pe care aceștia le caută. Acest lucru nu se întâmplă de la sine. Dacă tot ai investit bani, timp și energie în crearea noului site, fă și următorul pas. PROMOVEAZĂ-L! 

Nu trebuie să bagi o căruță de bani în promovare. Alocă un buget minim și fă măcar lucrurile de bază, ce țin de promovare. Fă măcar optimizarea SEO a site-ului care este extrem de importantă și te va ajuta să apari pe primele pagini în căutările făcute de oameni pe Google. Una este să fi pe prima pagină în căutările Google și alta este să fi pe pagina 20, unde de obicei nu prea ajunge nimeni.

Nu uita că un site web este o unealtă de marketing pe care ar trebui să o folosești.

Cereți o evaluarea gratuită a site-ului vostru

  1. Laurie a scris:

    Două dintre cele mai frecvente greșeli: site-ul web nu este compatibil cu dispozitivele mobile și nu se acordă atenție vitezei de încarcare a paginilor.

    • Ioana a scris:

      A nu angaja un profesionist și a crea un site web pe cont propriu sau cu începători, este altă greșeală majoră pe care o fac firmele. Iar acest lucru va avea efect asupra clienților și credibilitatea firmei.

  2. Laurie a scris:

    O altă greșeală este să nu ai răbdare. Pentru un site web durează cel puțin șase luni să performeze rezonabil în căutările Google (dacă ai făcut partea de SEO corect).

    • Ioana a scris:

      Da, greșeala prezentată în articol o întâlnesc și eu destul de des. Te doare sufletul când vezi că ai muncit să faci un site bun și apoi se alege praful de el.

  3. Xfiles a scris:

    Și tot la categoria securitate, lipsa update-urilor făcute cu regularitate este o greșeală majoră și duce la creșterea vulnerabilității site-ului web. Este uimitor faptul că majoritatea site-urilor, în special cele făcute în WordPress, nu au update-urile la zi și sunt expuse atacurilor cibernetice.

  4. Hertz88 a scris:

    Lipsa optimizarii SEO a site-ului = gresala fatala. Site-ul nu va avea nici o sansa sa se pozitioneze pe prima pagina in Google, Bing, etc.

  5. MrakL a scris:

    Una dintre greșelile frecvente pe care clienții le fac atunci când vine vorba de proiectarea propriului site web, este neîncrederea în experții pe care i-au angajat pentru a-și face treaba.
    În foarte multe situații, clienții insistă asupra a ceea ce vor chiar și după ce li s-a spus că nu va funcționa sau nu va arăta corect, iar rezultatul final va fi departe de o varianta optimă a site-ului.
    În acest domeniu, există specialiști cu sarcini bine definite (nu vorbesc aici doar despre designeri de web, ci și despre experți în SEO, precum și despre specialiști în interfață UI / UX).
    Este foarte important ca clientul să accepte sfaturile și soluțiile experților, pentru că aceștia știu ce funcționează bine și ce nu.

  6. Catalin a scris:

    Greseala: utilizarea slidere-lor cu imagini, folosite în special pe pagina de home a siteului.
    Statisticile arata ca majoritatea vizitatorilor ignora aceste slideuri, mai ales cei care navigheaza de pe dispozitive mobile. Oricum primul slide este de obicei si singurul vizualiat (in proportie de peste 80%), la restul nu se mai uita nimeni. Eu nu mai folosesc slideuri de mult pe site-urile mele, pentru ca sunt ineficiente si mareste viteza de incarcare a site-ului.

    • MrakL a scris:

      Si eu am renuntat de mult la sidere, mai ales la varianta revolution slider, care mareste muuult prea mult viteza de incarcare a paginii.

  7. Ioana a scris:

    Promovarea excesivă este o greșeala uriașă pe care o fac multe companii pe site-urile lor web, în special pe paginile și grupurile de Facebook.
    În felul acesta clienții devin agasați și neinteresați de promoțiile site-ului.

  8. Stelar a scris:

    Lipsa unui blog este o greșeală. Chiar dacă site-ul nu are specificul unui blog, acesta ar trebui să existe, pentru că ajută foarte mult partea de SEO, îți poți face un public fidel, și poți crește lista de abonați prin e-mail.

  9. Radu Stanciu a scris:

    Am creat mai multe site-uri web pentru firme mici. Există o greșeală pe care am o văd în mod repetat, și anume utilizarea unui limbaj mult prea tehnic și a jargonul specific domeniului de activitate. Aceste texte sunt pe de o parte mai greu de înțeles și pe de altă parte nu sunt SEO friendly.

  10. Leovince a scris:

    Consider că cea mai mare greșeală pe care o fac companiile atunci când își fac un site web este lipsa conținutului de calitate. Adică text mult, prost scris care nu interesează pe nimeni. Multă umplutură ca să fie.

  11. GeorgeB a scris:

    Site-ul nu este SEO-friendly este o greșeală mare. Partea de SEO a unui site trebuie făcută corect, optimizată fiecare pagină, articol, link etc.

  12. EmaG a scris:

    Subestimarea partii de UX/UI (user experience/User interface).  Dacă utilizatorul ajunge pe site-ul tau si nu gaseste simplu si usor informatia de care are nevoie, pleaca de pe site in maxim 15s. Si uite asa l-ai pierdut si nici nu se mai intoarce.

  13. radovand a scris:

    O greșeala pe care o fac mulți clienți, ce doresc un site este faptul că îl fac după gustul și criteriile lor personale. Unii aleg culori de bază ciudate, doar pentru că lor le plac foarte mult. Doresc utilizarea unor poze nepotrivite doar pentru că lor li se par frumoase. Doresc utilizarea unui conținut irelevant pentru vizitatorii site-ului. Scriu foartă multă informație despre companie și prea puțină despre modul în care compania lor poate rezolva problemele potențialilor clienți

    Proiectarea unui site web, trebuie să țină cont în primul rând de cerințele clienților și nu ar trebui să fie făcut după capriciile proprietarului.

    • MrakL a scris:

      Ohoo, de cate ori am refacut site-ul, pe baza ideilor crete ale clientului si in final a iesit …. ce a iesit. Important este ca clientul a fost multumit 🙂

    • Ovidiu a scris:

      De acord.

      Unii clienți insistă în utilizarea unor imagini pe care ei le consideră atrăgătoare, se concentrează pe caracteristicile pe care ei le consideră interesante și structurează navigarea pentru a evidenția produsele sau serviciile pe care doresc să le vândă.

      Problema este că în majoritatea cazurilor, ce îi place proprietarului site-ului, nu le place clienților site-ului. Dar este greu de înțeles acest aspect.

      De multe ori, am impresia că proprietarii își fac site-urile pentru ei, nu pentru clienții lor.

      • MrakL a scris:

        Majoritatea își fac site-urile după ideile lor și prea puțini acceptă faptul că nu au experiență și ascultă sfaturile web designerilor.

    • Catalin a scris:

      Chestia asta este general valabila in randul clientilor, nu doar in cazul web design. La fel este si la case cand de exemplu arhitectul vine cu o idee buna iar clientul o are pe a lui, la masini, la …. toate 🙂

    • Costi a scris:

      Din pacate foarte multi clienti nu stiu ce doresc, dar macar unii stiu ce nu le place. Si uite asa esti mevoit sa faci versiune dupa versiune sa schimbi culori, fonturi, paginatie pana cand omul zice asa da.

  14. Vali Orza a scris:

    În cazul magazinelor online, ogreșeală este proasta organizarea a produselor pe categorii. Dacă oamenii nu le vor găsi ușor, nu le vor cumpăra.

  15. radovand a scris:

    Încărcarea unor imagini de foarte mari dimensiuni, duce inevitabil la un timp mare de încărcare a paginilor site-ului. Iar acest lucru va afecta într-o anumită măsură poziționarea site-ului în căutările Google (acestea penalizează site-urile web lente). 
    Mai mult, un site cu imagini neoptimizate va ocupă de 4,5 … 10 ori mai mult spațiu pe server decât unul cu imagini optimizate.
    Optimizarea imaginilor încărcate este obligatorie.

  16. Florin Barb a scris:

    Greșeală: Neredirecționarea link-urilor de la paginile, articolele etc. șterse aceste linkuri ajungând în final erori de tip 404.

  17. Vali Orza a scris:

    O greseala este neutilizarea pe site a recenziilor de pe Google Business si Facebook. Dar a recenzilor reale, nu a celor cateva cateva recenzii facute din tastatura.

  18. StaminaL a scris:

    Prea mult text, prea multe imagini sau funcții care nu-si au rostul și nu ajută cu nimic vizitatorul site-ului. Ba mai mult, îl încurcă în găsirea informației pe care o caută.

  19. Verdes a scris:

    Mulți proprietari de site-uri nu înțeleg și în consecință nu dau 2 bani pe mentenanța site-ului. Iar acest lucru duce clar la probleme de funcționarea a site-ului, vulnerabilități, indexare proastă de către Google.

  20. Xfiles a scris:

    O greseala este atunci cand proprietarul alege o varianta de site custom, facut de la zero de cate un programator priceput.
    Variantele custom au avantajele lor si merita facute in anumite conditii. Dar atunci cand vrei un site ieftin, pe care sa il poti dezvolta dupa necesitati, pe care sa il poti modifica si intretine usor, varianta custom va fi un cosmar.
    Nu mai zic nimic de situatia in care programatorul care l-a facut, nu mai are timp, nu mai vrea sau nu mai este disponibil pentru a continua administrarea site-ului.

  21. Verdes a scris:

    Greșeală pe care o fac foarte mulți proprietari de site-uri = Investirea de mult prea mult timp, bani și resurse pentru promovarea afacerii pe paginile de Facebook, în detrimentul promovării site-ului.

    • MrakL a scris:

      Asta pentru că există foarte mulți ”experți în Facebook”, care promovează genul ăsta de publicitate. Să faci promovare pe Facebook este muuuult mai ușor decât să faci campanii de promovare complete, complexe și mai eficiente.
      Din păcate, oamenii au impresia că dacă toată lumea stă pe Facebook, acela este și cel mai bun loc de promovare. Wrong!

      • Ioana a scris:

        Corect! Cele mai proaste campanii le-am vazut pe Facebook. Pentru că multe sunt făcute de amatori. Bani aruncați pe fereastră.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *