Din categoria ”În spatele scenei: Sfaturi de la un web designer despre crearea și promovarea site-urilor web” – Cum crești traficul unui site
Cererea clientului
Un client Webage, o firmă de consultanță pentru care am optimizat site-ul din punct de vedere SEO cu ceva timp în urmă, m-a întrebat cum poate să atragă și mai mult trafic organic.
Răspunsul Webage
Iată răspunsul webage din 17.06.2024:
Dragă XXX,
Am analizat din punct de vedere SEO site-ul vostru.
În primul rând, trebuie să menționez că Google a făcut modificări importante în algoritmii de indexare. Acum, modul în care un site apare în căutări depinde foarte mult de conținutul site-ului și cât de util este acesta pentru vizitatori. Bătălia pentru primele poziții devine mai corectă și este mai puțin influențată de setările tehnice.
Ce puteți face pentru a crește traficul site-ului:
1. Să scrieți articole interesante și utile din punctul de vedere al utilizatorilor (punctul lor cu punctul vostru de vedere este de multe ori poate fi diferit). Nu scrieți articole de umplutură, care includ cuvinte cheie pentru optimizarea SEO, pentru că nu mai ajută.
2. Să le oferiți instrumente utile și gratuite, cu ajutorul cărora să faceți trafic, gen teste și evaluări online:
– Sau alte teste care credeți că ar fi utile.
90+% din traficul site-ului meu, care acum este de 10.000+ vizite pe lună, este dat de teste, chestionare, formulare de calcul etc.
3. Să oferiți cursuri online gratuite sub formă scrisă sau video;
4. Să implementați un ChatBot cu inteligență artificială, specializat pe dezvoltare personală, management, coaching etc.
5. Să fiți active pe cât mai multe platforme de socializare, sau măcar pe LinkedIn, prin postarea regulată de articole, comentarii la articolele altora etc. Active înseamnă să postați regulat (de ex. de minim 2-3 ori pe săptămână pe LinkedIn).
6. Să obțineți cât mai multe backlink-uri (link-uri pe alte site-uri către paginile site-ului vostru).
7. Să faceți publicitate plătită pe Google Ads și pe alte platforme (Facebook, Youtube, affiliate marketing etc.).
Ține tot de strategia Google din ultimul timp. Oricât de bine este optimizat site-ul dpdv SEO, primele 4, 5, 6 poziții sunt linkurile plătite. Iar pe aceste link-uri fac click foarte mulți oameni, mai ales atunci când navighează pe net de pe telefonul mobil.
Ar fi indicat să aveți și o promovare plătită, cu un buget lunar limitat, de exemplu de 50€ – 100€/lună, prin care să vă promovați anumite servicii. Pentru site-ul meu, am o campanie Google Ads care rulează non-stop cu un buget mic, prin care am targetat anumite cuvinte cheie și servicii.
Toate firmele mari folosesc Google Ads, chiar și cele gen eMag, Dedeman, Altex etc. care oricum se poziționează foarte bine în topul căutărilor organice Google.
8. Marketing prin e-mail (trimiterea de e-mail-uri cu conținut publicitar);
9. Publicitate prin intermediul partenerilor care au site-uri din domenii conexe.
10. Vlogging & Podcasting (crearea de conținut audio și video online distribuit de platformele gen Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts, YouTube, TikTok, FB, Instagram etc.);
Eficiența acestui mod de promovare a crescut exponențial în ultimii ani și este în acest moment probabil cel mai bun mod de promovare, pe care toți ar trebui să-l luăm în calcul.
Se pot face și mici îmbunătățiri din punct de vedere SEO, ale paginilor site-ului, dar acest lucru nu se va vedea într-o creștere semnificativă a traficului. Creșterea va fi în timp de maxim 10%.
Creșterea este limitată și de segmentul vostru, care este de nișă, segment care nu are foarte multe căutări organice pe Google.
Dar puteți crește semnificativ, implementând propunerile de mai sus. Alte variante de creștere nu există.