Triunghiul succesului în social media: conținut, promovare, vânzări
Cuprins
- Introducere
- Producția de conținut
- Promovarea conținutului
- Definirea segmentului targetat
- Diversificarea canalelor
- Automatizarea postărilor
- Colaborarea cu influenceri
- Campaniile promoționale
- Răspunsul la întrebări
- Experimentarea cu diverse tipuri de postări
- Programarea postărilor
- Crearea de engagement
- Exemplu de calendar editorial
- Contactați-ne
De ce rețelele de socializare nu îți aduc întotdeauna vânzări?
Prin postările de pe rețelele de socializare, de exemplu postările de pe Linkedin, ar trebui să determini pe oamenii să facă clic pe postare pentru a-i îndruma apoi către un website unde să obții acțiunea finală vânzarea unui produs sau al unui serviciu.
Dar pentru cei mai mulți, acest lucru nu se întâmplă. Sau altfel spus, procesul de cumpărare nu se finalizează. De ce? Unde este greșeala? Voi răspunde la aceste întrebări în continuarea acestui articol.
Volumul de conținut este esențial
Majoritatea oamenilor nu înțeleg cât de mult conținut trebuie să producă pentru a ajunge la suficiente persoane care să le aducă profit. Conținutul pe care îl creezi trebuie să fie văzut de un anumit număr de oameni pentru ca o parte dintre ei să devină clienți și să-ți genereze vânzări. Dacă nu produci suficient conținut sau dacă nu promovezi destul ceea ce creezi, nu vei reuși să atingi numărul necesar de potențiali clienți.
Promovarea eficientă a conținutului
Prin urmare, cheia este să înțelegi care este volumul de conținut de care ai nevoie pentru a ajunge la grupul țintă dorit pentru a genera profit.
Și ca să vă explic o să fac un calcul.
Să presupune că postarea ta pe LinkedIn este văzută de 100.000 de persoane.
În medie 1% – 2% din persoanele care îți văd postarea vor face și click pe ea ca să o citească. Da, din păcate procentul este extrem de mic!
În exemplu dat, o să consider procentul de 2%.
100.000 * 2% = 2.000 de persoane.
Deci 2.000 de persoane vor ajunge pe site-ul tău.
Din acestea doar 1,5% vor cumpăra produsul sau serviciul tău, adică 30 de persoane. Sau mai simplu spus, doar 0,03% din cei care îți văd postarea pe LinkedIn vor cumpăra. Deci din 100.000 de persoane care îți văd postarea pe LinkedIn, doar 30 de persoane se vor transforma efectiv în clienți.
Dar 100.000 de persoane pe zi este enorm de mult pentru majoritatea conturilor LinkedIn din România.
O valoarea mult mai realistă ar fi de 50 de vizualizări ale unei postări.
Să refac calculul pentru această valoare: 50 * 0,03% = 0,015 vânzări pe postare.
Ca să faci măcar o vânzare ar trebui să crești vizualizările de 66 de ori.
Ai nevoie de cel puțin 3.300 de vizualizări per postare ca să poți face 1 vânzare, dar tu ai doar 50 de vizualizări.
Ok, ce este de făcut? Vă prezint în continuare câteva soluții.
Definirea precisă a segmentului targetat
Altfel spus, fă tot posibilul să crești acel procent de 2%. Uneori acest lucru va fi mult mai util și mai ușor de făcut decât să crești numărul celor la care ajunge postarea ta. Definește mult mai exact segmentul căruia te adresezi și crează conținut special pentru acel segment.
Iată câteva exemple concrete de segmente bine definite:
- Pentru psihologi: creează conținut valoros pe teme de psihologie și promovează-l în grupuri relevante de pe Facebook sau LinkedIn dedicate psihologilor. Participă la discuții pe forumuri de specialitate precum forumul Asociației Psihologilor. Propune articole cu tematică psihologică revistelor de profil precum Psihologia.
- Pentru traineri: pregătește postări cu sfaturi și tehnici utile de public speaking, cursuri online etc. Promovează aceste postări în grupuri de traineri și lectori. Oferă articole pe teme de training revistelor de specialitate.
- Pentru dezvoltare personală: creează conținut despre mindfulness, gestionarea emoțiilor, optimizarea productivității. Distribuie acest conținut în grupuri de dezvoltare personală de pe rețele precum Facebook. Colaborează cu bloguri populare de profil pentru a scrie articole guest.
- Pentru design interior: pregătește postări cu imagini inspirate, idei și tendințe în design interior. Promovează aceste postări în grupuri relevante precum Design Interior România. Propune articole revistelor precum Idei și soluții. Participă la forumuri de proiectare interioară.
- Pentru arhitectură: distribuie imagini cu proiecte proprii și explică conceptele din spatele lor. Promovează aceste postări în grupuri de arhitecți pe rețele precum LinkedIn. Propune articole revistelor de specialitate ca Arhitectura. Postează pe forumuri de profil cum ar fi Urbanismul.
- Pentru magazine online: identifică grupuri de entuziaști ai produsului tău și promovează-l acolo. De exemplu, dacă vinzi jucării, postează în grupuri de părinți. Dacă vinzi electronice, promovează în grupuri de pasionați de gadgeturi. Participă la forumuri de discuții despre acel produs.
Pentru companii de servicii diverse: dacă oferiți servicii precum contabilitate, design, IT, juridice etc. identificați grupurile și publicațiile relevante pentru fiecare serviciu în parte.
De exemplu, pentru serviciile de contabilitate promovați-vă în grupuri de contabili și antreprenori, pe forumuri de discuții economice, în publicații de business.
Pentru design, promovați-vă în cercurile de designeri, pe platforme precum Dribble și Behance, în publicații de grafică.
Pentru serviciile IT, postați în comunități tech pe Reddit, GitHub, Quora, în grupuri de programatori.
Iar pentru serviciile juridice promovați-vă pe grupuri de avocați și juriști, pe forumuri de specialitate, în publicații de profil.
Așadar, identificați pentru fiecare tip de serviciu grupurile și publicațiile relevante și adaptați-vă strategia de promovare pe social media în mod corespunzător. Succes!
Diversificarea canalelor de promovare
- Crește semnificativ numărul de postări. Practic cu 1,2, 3 postări pe săptămână pe un singur canal de social media, nu faci nimic. Trebuie să produci conținut în cantitate mare, cel puțin o postare pe zi pe fiecare canal.
- Trebuie să-ți promovezi postarile prin reclame plătite. Postările organice nu mai sunt demult suficient iar LinkedIn (adică Facebook – Meta, proprietarul platformei) nici nu vrea să reușești doar cu postări nepromovate. Practic Meta, va face tot posibilul să te determine să plătești pentru reclamă. Deci, nu prea ai de ales. Alocă un buget lunar pentru promovarea postărilor.
- Trebuie să adaugi conținut pe mai multe platforme. Nu te rezuma doar la LinkedIn. Postează regulat și pe Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, Twitter, Bloguri etc. Pe unele platforme vor fi necesare mai multe postări pe zi. Diversifică canalele de social media.
Automatizarea activității de postare
Evident, este foarte mult de lucru și concluzia finală va fi că nu ai timp pentru așa ceva. Și chiar nu ai. Singura soluție este să angajezi pe cineva să creeze conținut și să facă aceste postări în locul tău. Externalizează această activitate către un copywriter sau un social media manager.
Pe multe din rețelele de socializare poți face postările automat, direct de pe site-ul tău. Folosește instrumente care integrează site-ul cu rețelele de socializare și programează postări automate. Iată un instrument de postare automată, propus de Webage, ce poate fi instalat pe site-ul tău web: Modul de postare automată pe rețelele de socializare. Dacă ești interesat/ă, contactează-ne ca să-ți explicăm cum funcționează.
Implicarea influencerilor relevanți
Colaborează cu influenceri relevanți pentru nișa ta pentru a beneficia de expunerea și încrederea audienței lor.
Lansarea de campanii promoționale
Lansează campanii promoționale care să stimuleze interacțiunea (concursuri, giveaway-uri, premii).
Răspunsul la întrebările și problemele utilizatorilor
Creează conținut care să răspundă întrebărilor și problemelor clienților tăi pentru a-i ajuta.
Experimentarea cu diverse tipuri de postări
Experimentează cu diverse tipuri de postări (text, imagini, video etc.) pentru a vedea ce merge cel mai bine.
Programarea strategică a postărilor
Postează constant la ore de maximă audiență pentru a fi vizibil.
Angrenarea publicului în discuții
Interacționează și răspunde întotdeauna comentariilor pentru a crea engagement.
Exemplu de calendar editorial săptămânal
Iată un exemplu concret de calendar de postări pe social media pentru o săptămână:
Ziua | TikTok | YouTube | Blog | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Luni | 1 postare | 2 postări | 3 story-uri | 1 video | 1 video | 2 tweet-uri | 1 articol |
Marți | 1 postare | 1 postare | 2 postări | 1 video | – | 2 tweet-uri | – |
Miercuri | 2 postări | 1 postare | 3 story-uri | 1 video | 1 video | 3 tweet-uri | – |
Joi | 1 postare | 2 postări | 2 postări | 1 video | – | 2 tweet-uri | 1 articol |
Vineri | 1 postare | 1 postare | 3 story-uri | 1 video | 1 video | 3 tweet-uri | – |
Sâmbătă | – | 1 postare | 2 postări | 1 video | – | 2 tweet-uri | – |
Duminică | – | 2 postări | – | – | 1 video | 3 tweet-uri | 1 articol |
Contactați-ne pentru creșterea vânzărilor online
Cum se vede, pentru a genera vânzări constante prin social media este nevoie de multă muncă și perseverență sau de un instrument de automatizare. Dar cu o strategie bine pusă la punct și punând în practică soluțiile de mai sus, poți crește semnificativ numărul de lead-uri și vânzări obținute prin postările tale.
Vezi serviciile de web design Webage ce îți pot genera vânzări online.
Află cum lucrăm și care sunt avantajele lucrului cu Webage.
Contactează-ne pentru o strategie de promovare online eficientă!