Ați auzit de ultima actualizare a algoritmului Google din martie 2024?
E o chestie destul de serioasă și are impact major asupra felului în care site-urile sunt indexate și evaluate de Google. Mulți web designeri, și specialiști SEO sunt destul îngrijorați (este puțin spus) de efectele acestei actualizări.
Din informația transmisă de Google, scopul principal al acestei actualizări, a fost să reducă spam-ul de conținut și să îmbunătățească calitatea rezultatelor din căutări. Practic, Google a luat măsuri împotriva abuzului de conținut generat în masă de tot felul de aplicații AI gen ChatGpt, Gemini, Anthropic, Perplexity, Llama, Bing Copilot, Mixtral, Pi, Azure OpenAI, MiniMax și altele, a folosirii abuzive a domeniilor expirate și a manipulării reputației site-urilor pentru îmbunătățirea artificială a SEO. După actualizare, Google a aplicat o grămadă de acțiuni manuale și a scos efectiv din index o mulțime de site-uri.
Dar ce înseamnă mai exact o acțiune manuală și eliminarea din index? Acțiunile manuale sunt intervenții făcute de oamenii de la Google ca să penalizeze site-urile care încalcă regulile lor de calitate. Iar eliminarea din index înseamnă că Google scoate complet un site din rezultatele căutării. Acest lucru are consecințe grave asupra vizibilității și traficului site-ului respectiv.
Dacă site-ul tău este eliminat din index, poți pierde enorm de mult trafic organic, poziționarea în rezultatele căutării va scădea și implicit, vei pierde venituri și autoritate în domeniul tău de activitate. Practic ai toate șansele să dispari din căutările Google sau să apari la coada clasamentului unde nu te va găsi nimeni. Ani de muncă, se pot duce astfel pe apa sâmbetei. Asta arată cât de important e să respecți ghidurile de calitate ale Google și să eviți practicile care pot încălca aceste reguli. Deși, aceste ghiduri de spuneau cu totul altceva în 8 februarie 2023:
Ghidul Google Search cu privire la conținutul generat de AI
Miercuri, 8 februarie 2023
La Google, credem de mult timp în puterea inteligenței artificiale de a transforma capacitatea de a furniza informații utile. În această postare, vom împărtăși mai multe despre modul în care conținutul generat de AI se încadrează în abordarea noastră de lungă durată de a arăta conținut util oamenilor în Căutare și recompensarea conținutului de înaltă calitate, indiferent de modul în care este produs, bla, bla, bla ….
După ultima actualizare Google, mulți ne-am întrebat ce impact va avea actualizarea asupra site-urilor noastre. Pentru că hai să fim sinceri, de când a apărut ChatGpt & alte aplicații AI, nu cred că mai există web designer pe lumea asta care să nu fi folosit AI la dezvoltarea site-urilor, la scrierea de conținut, de cod, la crearea campaniilor promoționale etc. Și se pare că da, Google s-a apucat să penalșizeze site-urile care folosesc prea mult conținut AI. Acum, e foarte important să folosești conținutul AI cu mare grijă, ca să eviți penalizările.
Mda. Am citit si eu despre această actualizare. Cam nasol. Acum orice articol scriu, il trec printr-o aplicatie de verificare și culmea uneori aplicația estimează că textul este scris în proportie de 40%-60% de AI, deși eu am scris textul in totalitate.