Din categoria ”În spatele scenei: Sfaturi de la un web designer despre crearea și promovarea site-urilor web” – Ofertă creare campanie de promovare plătită Googla Ads, pentru o clinică stomatologică din București
Cererea clientului
Ofertă cerută de o clinică stomatologică din București, pentru promovarea serviciilor stomatologice oferite. Este prima lor campanie Google Ads.
Răspunsul Webage
Referitor la campanie Google Ads dorită, am nevoie de la dvs. de următoarele date:
1. Public țintă principal: (Ex: tineri profesioniști, familii cu copii, pensionari, etc.). Ajută la crearea de mesaje și targetare specifice.
2. Care sunt serviciile pe care doriți să le promovați cel mai mult? Ajută la concentrarea bugetului pe cele mai profitabile sau importante servicii.
3. Există oferte speciale sau promoții pentru anumite servicii?
4. Campania o doriți pe tot Bucureștiul sau preferați o anumită distanță față de clinică?
5. Numărul aproximativ de clienți noi pe zi, pe care vi-l doriți.
6. Data din care doriți să înceapă campania.
În funcție de aceste date, vom stabili obiectivele și un buget optim.
Legat de buget:
1. Bugetul va trebui adaptat în funcție de serviciile oferite și de ceilalți competitori care își promovează serviciile prin Google Ads.
Iată o listă cu o parte din competitorii care își promovează serviciile de stomatologie în București:
xxx.ro
yyy.com
zzz.ro
….
2. Costul mediu per click în domeniul serviciilor stomatologice pe București, variază între 1,5 Lei și 7,5 Lei, în funcție de tipul serviciului promovat (de exemplu pentru parodontoză costul este mai mare).
3. CTR este de aproximativ 6%, adică numărul de click-uri la suta de afișări ale anunțurilor, și rata de conversie în domeniu este de aproximativ 3%, adică 3 din 1000 de persoane dintre cele care ajung pe site, devin clienți.
Având în vedere aceste date, dacă doriți de exemplu 2 clienți noi pe zi, va trebui să cheltuiți între minim 100 Lei/zi, mediu 235 Lei/zi și maxim 500 Lei/zi (nu mai exemplific calculul).
4. Toate aceste date pot varia în funcție de:
– numărul de competitori care licitează pentru campaniile Google Ads
– sumele licitate
– perioada
– etc.
5. Pentru început (primele 2 luni), recomand un buget de 100 Lei pe zi, adică aproximativ 3000 lei/lună, urmând ca acesta să fie ajustat (crescut dacă se poate sau scăzut dacă este cazul).
Datele de calcul le-am scris cu titlu informativ, dar vă recomand să simplificați procesul de decizie a valorii bugetului. Decideți pur și simplu câți bani sunteți dispuși să cheltuiți pentru obținerea unui client nou. Conform estimărilor, suma variază între 50 Lei/client nou și 250 lei/client nou.