Optimizarea site-ului: 10 Strategii pentru a capta și menține atenția vizitatorilor

Optimizarea site-ului: 10 Strategii pentru a capta și menține atenția vizitatorilor

Iată 11 lucruri pe care le poți implementa pentru a-ți îmbunătăți site-ul web și a atrage mai mulți vizitatori:

1. Elimină titlurile vagi de pe pagina principală. Titlurile neclare pot crea confuzie și frustrare în rândul vizitatorilor. Asigură-te că titlurile sunt concise și comunică clar mesajul tău, astfel încât vizitatorii să înțeleagă imediat ce oferi. 

2. Evită slideshow-urile (bannerele) de pe pagini. Datele arată că slideshow-urile au o rată scăzută de click-uri, deoarece vizitatorii le ignoră adesea. În loc de acestea, concentrează-te pe conținut static și clar.
 
3. Înlocuiește fotografiile stock cu imagini autentice. Imaginile stock pot părea lipsite de autenticitate și pot crea o barieră între tine și vizitatori. Dacă este posibil, folosește fotografii reale ale produselor tale, echipei și spațiului de lucru pentru a crea o conexiune mai puternică.
 
4. Elimină datele din postările de blog. Postările de blog fără dată par mai actuale și relevante pe termen lung. Acest lucru va încuraja vizitatorii să citească conținutul tău, indiferent de când a fost publicat.
 
5. Evită distribuirea comunicatelor de presă pe site. În loc de comunicatele de presă tradiționale, creează conținut web mai atractiv și interactiv, cum ar fi articole de blog, videoclipuri sau infografice.
 
6. Evită pe cât posibil utilizarea fișierelor PDF. Deși fișierele PDF sunt utile în anumite cazuri, ele pot fi greu de citit pe dispozitive mobile și de actualizat. Încearcă să publici conținutul direct pe paginile web ori de câte ori este posibil.
 
7. Fă din fiecare pagină o pagină de testimoniale. Deși din punctul meu de vedere este o exagerare, afișarea recenziilor pozitive și a clienților mulțumiți pe fiecare pagină poate crește semnificativ credibilitatea și încrederea vizitatorilor.
 
8. Folosește formulare de contact pe siste. Formularele de contact sunt mai fiabile și îți permit să urmărești mai ușor cererile și să răspunzi prompt. În cazul în care nu folosești deloc formulare de contact, să ști că ai putea să pierzi între 15% și 80% din vizitatorii care ar fi dorit să te contacteze dar nu au putut să o facă în acest fel. De ce este intervalul procentual atât de mare? Pentru că depinde foarte mult de domeniul de activitate al site-ului. În cazul site-ului meu, webage.ro peste 80% din contacte se fac prin formularele de contact de pe site. 
 
9. Evită paginile de mulțumire fără conținut adițional. După ce un vizitator a completat un formular sau a făcut o achiziție, oferă-i următorul pas sau conținut suplimentar relevant pentru a-l menține implicat. Altfel spus, dacă redirecționezi vizitatorul către o pagină de mulțumire, adaugă și alte informații utile pe acea pagină gen: articole de blog, un Call To Action, un banner cu o promoție, reducere etc.
 
10. Scrie conținutul astfel încât să fie cât mai ușor de citit. Deși în ziua de azi, nimeni nu mai are timp și chef să citească, și preferă mai degrabă infograficele sau clipurile de pe TiTok, dacă tot v-ați apucat de scris, fragmentați pe cât posibil paragrafele lungi și utilizați liste, subtitluri etc. Vizitatorii apreciază conținutul structurat care poate fi absorbit rapid și eficient. Și dacă se poate, faceți un cuprins la începutul articolului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *