10 dezavantaje ale unei pagini de Facebook

10 dezavantaje ale unei pagini de Facebook

Acest articol se adresează în special persoanelor care au decis să își promoveze brandul, produsele, serviciile sau poate imaginea personală, bazându-se exclusiv pe rețeaua de socializare Facebook. Paginile de Facebook se creează rapid, sunt la îndemâna tuturor, sunt foarte utile dar nu și suficiente. Pentru a reuși în domeniul online, afacerea ta are nevoie în primul rând de un site web și apoi de Facebook, Instagram, Linkedin, Pinterest, Twitter și alte rețele de socializare. Facebook nu este opțiunea de bază, ci o alternativă excelentă pentru promovare.

Vă prezint în continuare marile dezavantaje ale unei pagini de Facebook și motivele pentru care ar trebui să luați în calcul crearea propriului site web.

  1. Posibilitățile de dezvoltare a unei pagini de Facebook sunt extrem de limitate și acest lucru îl vei simți pe măsură ce afacerea ta crește. Poți personaliza pagina ta cu un banner și cu un logo. Și cam atât. Toate paginile arată la fel. Toate postările arată la fel. Potențialii tăi clienți vor să știe ce te face diferit față de concurență. Site-urile web îți oferă flexibilitate și posibilitatea continuă de adaptare.  Poți schimba designul oricând dorești, te poți folosi de automatizări care îți vor ușura munca etc.
  2. Informația de pe o pagină de Facebook nu este structurată. Este dificil să cauți și să găsești ce te interesează. Urmăritorii paginii tale vor vedea în mod constant doar ultimele tale postări. Foarte puțini știu să caute o anume informație pe o pagină. Dacă ai site-ul tău, tu controlezi în proporție de 100% informația de pe site, structura acesteia și modul în care ajunge la potențialii tăi clienți. Un site web bine proiectat va funcționa ca o extensie a imaginii companiei tale, a produselor și serviciilor pe care le oferi. Vei  oferi vizitatorilor informații valoroase, și îi vei ajuta, să-ți cunoască mai bine produsele, serviciile, valorile și misiunea companiei.
  3. Pentru multă lume Facebook înseamnă Like & Share. Dar acest lucru este în majoritatea cazurilor insuficient pentru promovarea paginii tale. De câte ori ai dat like sau ai distribuit o postare fără să o citești?
  4. O altă mare problemă este colectarea adreselor de email dela vizitatori. Dacă ai site-ul tău, ai totodată și instrumentele necesare pentru a colecta date despre vizitatori. Și una dintre cele mai valoroase date este adresa de email, pe care o poți folosi în campaniile tale de marketing. Din păcate o pagină de Facebook nu îți furnizează și adresele de email ale următorilor.
  5. Pagina de Facebook nu este proprietatea ta. Facebook are toate drepturile și poate schimba regulile oricand. Nu poți posta orice dorești și în ce mod dorești. Oricând poți fi anunțat că ai încălcat politica de promovare a produselor și serviciilor. Pentru o greșeală minora, făcută fără intenție sau chiar din cauza unor algoritmi Facebook imperfecți, te poți trezi cu pagina blocată. Cei care au pățit acest lucru știu prea bine cat timp și efort au depus pentru a reactiva o pagină, iar acest lucru poate dura săptămâni sau luni, perioadă în care afacerea ta nu va mai fi vizibilă în mediul online.
  6. Imaginile și informațiile pe care le încărcați pe Facebook Sunt din punct de vedere teoretic „proprietatea” voastră. Cu toate acestea, conform politicilor Facebook, scrise pe vreo 20 de pagini cu care ați fost de acord, după ce ați postat o fotografie, toți ceilalți utilizatori Facebook sunt autorizați să o partajeze sau să o distribuie pe alte pagini sau grupuri. Dacă aveți un site personal, conținutului acestuia este 100% proprietatea voastră. Din punct de vedere legal, nimeni nu are dreptul de utilizare a conținutului fără acordul vostru explicit. Chiar dacă utilizatorii site-ului pot distribui poze sau text, aveți totuși un instrument de apărare atunci când informația este distribuită într-un mod incorect care vă poate afecta imaginea companiei.
  7. Te-ai săturat de Facebook? Vrei să-ți strângi jucăriile și să pleci. Nu prea ai ce să strângi. Jucăriile acelea nu sunt și nu au fostniciodată ale tale. Odată ieșit din structura Facebook pierzi absolut tot ce ai construit de-a lungul anilor.
  8. Competiția în domeniul online este mare. Dar pe Facebook este imensă. În ultimii ani acțiunile utilizatorilor (like-uri, comentarii sau distribuiri) au scăzut dramatic. De ce? Pentru că există mult prea multă informație și prea puțin timp și interes pentru a fi citită iar distragerea atenției cititorilor este maximă. În cazul unui site web lucrurile stau altfel. Cititorul odată ajuns pe site-ul tău se poate concentra mult mai ușor pe informația pe care o caută.
  9. Facebook este o platformă foarte mare cu 2,7 miliarde de utilizatori (august 2020), pe care trebuie să o iei în calcul pentru promovarea afacerii tale. Dar există o platformă mult mai mare, iar dacă o ignori, faci o greșeală elementară. Este vorba de Google, cu 2,5 trilioane de căutări pe an.Chiar dacă avem impresia că toată lumea are un cont de Facebook, nu este chiar așa. În concluzie, toți cei care nu au cont, nu îți vor putea accesa pagina. Printre aceștia vor fi cu siguranță și potențialii tăi clienți.
  10. Poate ați observat ca paginile de Facebook sunt greu de găsit în căutările Google, iar articolele și comentariile postate pe Facebook aproape că nu apar deloc. Rivalitățile dintre Google și Facebook vă limitează posibilitatea de a vă poziționa pe prima pagină în căutările Google. Altfel spus, dacă afacerea voastră se bazează doar pe o pagină de Facebook, nu veți apărea niciodată pe prima pagină în căutările Google și veți fi tot timpul mult în urma concurenței. Prin Urmare, este esențial să aveți atât un web site optimizat Google, cât și o pagină de Facebook.

Dacă ai deja o pagină de Facebook și te gândești serios să te dezvolți în mediu online, e timpul să faci următorul pas către propriul tău site web.
Alege un model de site din lista noastră de exemplehttps://webage.ro/exemple-de-site-uri-web/
Citește 10 motive pentru care să îți faci un site web: https://webage.ro/pagini-articol/10-motive-pentru-care-sa-iti-faci-un-website/

Acest site folosește cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.